دیدار ولایتی با ۶۰ نفر از علمای برجسته یمنی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز با ۶۰ نفر از علما، شیوخ، فعالان فرهنگی و زیدی‌های یمنی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بعدازظهر امروز یکشنبه (۶ بهمن‌ماه) با ۶۰ نفر از علما، شیوخ، فعالان فرهنگی و زیدی‌های یمنی دیدار و با برخی علمای برجسته از جمله علامه شمس‌الدین شرف‌الدین رئیس علمای یمنی گفتگو کرد.  
 
ولایتی با ابراز خرسندی از تشریف‌فرمایی هیات یمنی اظهار داشت: می‌دانم که شما جلسه خوبی در شمال ایران درشهر مازندران داشته‌اید این فرصتی برای آشنایی مجدد و برقراری و تحکیم دوباره رابطه بین مردم ایران ویمن، بویژه برادران زیدی است.  
 
وی اضافه کرد: امیدواریم نتیجه این سفر به نفع روابط دوستانه و برادرانه اسلامی میان دو دولت ایران و یمن باشد.  
 
در ادامه این دیدار علامه شمس‌الدین شرف‌الدین رئیس علمای یمنی با ابراز خوشحالی از این دعوت بیان داشت: از دیدار شما بسیار خوشحالیم که در کشور دوم خودمان جمهوری اسلامی ایران هستیم.  
 
وی با بیان اینکه از اولین لحظه‌ای که پای ما به خاک جمهوری اسلامی ایران رسید با مهمان نوازی گرم و پذیرایی برادرانه مواجه شدیم، افزود: از ارتباط و گرایش به سمت شما بسیار سعادتمند و خوشحالیم.  
 
علامه شرف‌الدین تصریح کرد: از اینکه در مراسم نصب و پرده‌برداری از ضریح جدید امام‌زاده حسن شرکت داشتیم خوشبخت شدیم، این تکریم و احترام به امام الناصر تکریم به خود ما نیز محسوب می‌شود.  
 
رئیس علمای یمنی با بیان اینکه برای ما واضح و روشن است که دوستی با اهل بیت از سوی دو طرف یک سرچشمه مشترک دارد، اظهار داشت: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر اهتمام بسیار زیاد به قضایای جهان اسلام و عرب تشکر می‌کنیم.  
 
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر چنگ زدن به ریسمان الهی بیان داشت: اهتمام جمهوری اسلامی به وحدت یمن و وحدت سرزمینی آن همچنین سعی مجدانه و تلاش پیگیر به جهت وحدت کلمه میان مسلمانان بسیار قابل توجه است.  
 
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.