دیپلمات آمریکایی: ترکیه تا ۶ ماه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف است

یک دیپلمات آمریکایی روز سه‌شنبه گفت که ترکیه به دلیل کاهش واردات نفت از ایران، تا ۱۸۰ روز از تحریم‌های آمریکا معاف می‌شود. هالک‌بانک ترکیه قادر خواهد بود تا پرداخت‌های پالایشگاه “توپراس” ترکیه به بانک مرکزی ایران به دلیل خرید نفت خام را طی دوره ۱۸۰ روز انجام دهد.

یک دیپلمات آمریکایی اعلام کرد که ترکیه تا ۶ ماه آینده از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات آمریکایی روز سه‌شنبه گفت که ترکیه به دلیل کاهش واردات نفت از ایران، تا ۱۸۰ روز از تحریم‌های آمریکا معاف می‌شود.

وی گفت که هالک‌بانک ترکیه قادر خواهد بود تا پرداخت‌های پالایشگاه “توپراس” ترکیه به بانک مرکزی ایران به دلیل خرید نفت خام را طی دوره ۱۸۰ روز انجام دهد.

هیلاری کلینتون” وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد: آمریکا ۷ اقتصاد جهان از جمله هند، کره جنوبی و ترکیه را تحریم نفت ایران معاف کرد.

براساس این گزارش، در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، کلینتون گفت که این ۷ کشور عبارتند از هند، مالزی، جمهوری کره، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه و تایوان.

به گفته وزارت خارجه آمریکا این تصمیم به دنبال کاهش واردات نفت ایران توسط این کشورها صورت گرفته است.

این ۷ کشور به ۱۱ کشور دیگری پیوستند که پیش از این از تحریم صنعت نفت ایران معاف شده بودند.

آمریکا ماه مارس نیز ژاپن و ۱۰ کشور اروپایی دیگر را در ازای کاهش میزان خرید، از تحریم نفت ایران معاف کرد.

رویترز نوشت: این بدین معناست که به بانک‌های این ۷ کشور یک فرصت ۶ ماهه اعطا خواهد شد تا جزو تحریم مالی آمریکا که سال گذشته توسط باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امضا شد، نشوند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اواخر سال گذشته لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن بانک مرکزی ایران که بخش اصلی معاملات نفت ایران را انجام می‌دهد تحریم شود. در این لایحه تبصره‌ای گنجانده شده است که بعضی از کشورها می‌توانند از تحریم نفت ایران خارج شوند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.