“دیپلماسی امنیتی” وزارت کشور برای از بین‌ بردن مشکلات مناطق مرزی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

تکرار/عبداللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: این وزارتخانه درصدد است با اتخاذ “دیپلماسی امنیتی” با کشورهای منطقه در راستای کنترل هرچه بهتر مناطق مرزی وارد عمل شود.

علی عبدالهی در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران درباره تمهیدات وزارت کشور برای کنترل مرزها گفت: خوشبختانه طرح کنترل مرزها که هم دولت و هم مجلس به آن توجه داشته و منابع خوبی نسبت به قبل در اختیار وزارت کشور قرار داده‌اند، به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده است.
 
وی افزود: اقدامات فیزیکی مطلوبی برای کنترل و انسداد مرزها به خصوص برای جنوب و جنوب شرق کشور که ما مشکل ترددهای غیرمجاز را داریم، در نظر گرفته شده است.
 
عبداللهی اظهار داشت: طرح کنترل مرزها تاکنون طرح موفقی بوده و انشاءالله با تکمیل و تخصیص منابع برای کنترل بیشتر مرزها از طریق احداث جاده، برجک‌های مرزی، پاسگا‌ه‌ها و سیستم‌های الکترونیکی که می‌توانند کمک شایانی به ما کنند وارد عمل خواهیم شد.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین درباره نحوه کنترل و دستگیری اشرار و تروریستهای واردشده به ایران از مرز پاکستان اظهار داشت: درگیری‌های اخیر که طی دو سه ماه گذشته در نقاط صفر مرزی انجام شده است، نشان می‌دهد که هوشیاری مرزبانان ما خوب است و اشرار و گروه‌های تروریستی توان نفوذ به عمق کشور را ندارند.
 
وی درباره نحوه ورود این گروه‌ها به کشور نیز گفت: اشرار و گروه‌های تروریستی قصد دارند از نقاط صفر مرزی وارد کشورمان شوند اما با آنها برخوردهای شدیدی صورت گرفته است.
 
عبداللهی با اشاره به اینکه حضور و اقدامات وزارت کشور در نقاط مرزی موثر و موفقیت‌آمیز بوده است، تصریح کرد: ما در صدد هستیم تا جلوی نفوذ اشرار را به داخل بگیریم البته در این زمینه به دلیل اینکه مرزهای ما از نظر توپوگرافی گسترده است با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: وزارت کشور با استفاده از “دیپلماسی امنیتی” با کشورهای منطقه درصدد است که مشکلات موجود در مرزها را از بین ببرد.
 
وی در پایان با اشاره به سفر خود به افغانستان پیرامون مناطق مرزی تاکید کرد: در این سفر کمیسیون امنیتی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، ورود اشرار و ترددهای غیرمجاز، نشست استانداران مرزی و تقویت مبادلات اقتصادی در مرزها برگزار شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.