دیپلماسی محیط زیست باید تقویت شود/ ضرورت بررسی مسائل زیست محیطی در تصمیمات دولت

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: باید روابط سیاسی خود با کشورها را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در راستای حفظ محیط زیست منطقه پیش رود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر، دکتر معصومه ابتکار بعد از ظهر چهارشنبه در کارگاه آموزشی سازمان منطقه ای دریای خلیج فارس و دریای عمان (راپمی) افزود: یکی از راهبردهایی که بسیار مورد توجه دکتر روحانی رییس جمهور است بحث دیپلماسی محیط زیست است.

وی اظهارداشت: باید بتوانیم برنامه ریزی های خود در روابط با کشورهای منطقه را به سمت و سوی حفظ محیط زیست سوق دهیم.

ابتکار تاکید کرد: مسایل زیست محیطی به سرعت به سمت تخصصی شدن پیش می رود از این رو نیازمند نگاهی تخصصی و علمی در بخش های مختلف زیست محیطی هستیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: خبری که در زمینه محیط زیست تهیه می گردد باید پشتوانه علمی داشته باشد در غیر این صورت مشکل ساز خواهد شد.

وی اظهارداشت: برگزاری چنین کارگاههای آموزشی و در نهایت تجلیل از خبرنگاران برتر در عرصه محیط زیست گام بسیار مثبتی در راستای تخصصی شدن این بخش است.

ابتکار تاکید کرد: رویکرد خبرها زیست محیطی باید به گونه ای باشد که به مسئولان اخطار دهد. تصمیماتی که در دولت اتخاذ می گردد اگر بدون بررسی مسایل زیست محیطی باشد می تواند تبعات منفی به همراه داشته باشد.

وی اظهارداشت: همچنین آموزش و اطلاع رسانی جوامع عمومی در راستای حفظ محیط زیست نیز بسیار تاثیرگذار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید تلاش کنیم فعالیتهای راپنی در عرصه خبر و خبرنگاری را از سطح ملی به منطقه ای و بین المللی ارتقا دهیم تا خبرنگاران کشورهای مختلف با هم به رقابت بپردازند.

وی افزود: همچنین گنجاندن بخش وبلاگ نویسی در این گونه مسابقات نیز الزامی است.

ابتکار افزود: برقراری ارتباط قوی تر با راپنی یکی از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست است با این هدف که راپنی به عنوان یک سازمان توانمند در سطح منطقه برنامه های خود را پیش ببرد.

وی اظهارداشت: ایران به عنوان کشوری که بیشترین مرز آبی را در خلیج فارس دارد به همان نسبت می تواند بیشترین نقش در مناسبات راپنی را داشته باشد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: مقررات، ضوابط، چهارچوب ها و مباحث علمی بسیار ارزشمندی در زمینه محیط زیست دریایی برای خلیج فارس و دریای عمان و همچنین دریای خزر وجود دارد، اما اتفاقاتی که همچنان در این پهنه های آبی رخ می دهد نگران کننده است.

وی اظهارداشت: تردد کشتی ها، نفتکش ها، ساخت و سازهای دریایی و دخل و تصرف در سواحل به محیط زیست خلیج فارس لطمه وارد می کند؛ با این اوصاف هنوز تا رسیدن به استانداردها فاصله داریم.

ابتکار ابرازامیدواری کرد: مناسبات منطقه ای کشورها در راستای بهبود محیط زیست منطقه شکل گیرد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.