دیگر شیمی درمانی تنها راه کار درمان سرطان پس از جراحی نیست

۰۵م آذر ،

برای اولین بار در کشور با ورود علم تازهی از دارو درمانی مبتلایان به سرطان ریه بدون شیمی درمانی و عوارض آن پس از جراحی در مان می شوند.

دکتر رضا ملایری، متخصص داخلی و فوق تخصص مویکال آنکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:سرطان ریه از جمله سرطانهایی است که براحتی قابل بهبودی و درمان است و یکی از رایج ترین درمانهای این بیماری در بیمارانی که سرطان در آنها پیشرفته شده پس از انجام جراحی، شیمی درمانی است.

وی با اشاره به اینکه دیگر شیمی درمانی تنها روش درمان سرطان ریه پیشرفته پس از جراحی در بیماران نیست، تاکید کرد: برای اولین بار در ایران و پس از انجام تحقیقات متعددی در این خصوص شیوه نوین درمان این بیماری از طریق نوعی دارو درمانی خاص جایگزین شیمی درمانی شده است.

دکتر ملایری گفت: در شیوه نوین درمان سرطان ریه پیشرفته پس از جراحی نوعی آزمایش ژنتیکی از بیمار گرفته می گردد که در صورت عدم مغایرت این ژن ها با فاکتورهای به کار رفته در داروهای نوین درمان سرطان بیمار می تواند با دارو درمانی دراز مدت به بهبودی کامل برسد.

وی در خصوص تفاوت دارو درمانی نوین و شیمی درمانی سرطان ریه پیشرفته اظهار داشت: در این روش بیمار دیگر دچار عوارض بارز شیمی درمانی از جمله ریزش مو نمی شود  و این روش هیچ عارضه درمانی را در بیماران به همراه نمی آورد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.