دیگر هیچ دوچرخه سواری تنها نمی ماند + تصویر

محققان انگلیسی سنسورهوشمندی برای کلاه دوچرخه سواری ابداع کرده اند که پس از ایجاد سانحه و از طریق سیستم بلوتوث گوشی تلفن همراه شخص مستقیما با شماره های اضطراری تماس می گیرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میل، بدنبال اینکه برخی دوچرخه سوران اعم از حرفه ای و آماتور که در نقاط کور جهان پس از برخورد با سانحه بیهوش شده و شانس برای نجات آنها توسط نیریوهای امدادی کاهش پیدا می کند،ایده ای جالب برای نجات زندگی آنها از طرف یک شرکت ارائه شده است.

شرکت آیس دات(.ICE) سنسوری برای کلاه های دوچرخه سواری ارائه کرده که با سنجش شدت چرخش سر در موقع دوچرخه سواری می تواند از وضعیت دوچرخه سوار مطلع شود و در هنگام برخورد با مانع و یا سانحه ای از وضعیت دوچرخه سوار مطلع شود.

این سنسور پس از وقوع حادثه مستقیما از طریق بلوتوث با اداره پلیس و اورژانس تماس می گیرد تا جان شخص دوچرخه سواری را که به هر نحو نمی تواند با گوشی همراه تماس بگیرد را نجات دهد.

این سنسور مهلتی بین ۱۵ الی ۶۰ ثانیه را برای تماس با تلفن همراه تعیین می کند تا اگر جراحت فرد سطحی بوده، فرد با زدن دکمه در تماس دیگر تماسی با شماره های اضطراری  صورت نگیرد.



باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.