ذخایر طلای روسیه و قزاقستان افزایش یافت

۰۶خردادماه،

روسیه و قزاقستان به منظور متنوع کردن ذخایر ارزی خارجی، در ماه آوریل طلا خریداری کرده و میزان ذخایرشان برای هفتمین ماه متوالی افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق آمارهای صندوق بین‌المللی پول، ذخایر طلای روسیه که هفتمین خریدار بزرگ طلا است، ۸٫۴ تن رشد کرد و به ۹۹۰ تن رسید. میزان ذخایر این کشور پس از رشد ۸٫۵ درصدی در سال ۲۰۱۲، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۳٫۴ درصد توسعه داشته است.

ذخایر طلای قزاقستان ۲٫۶ تن افزایش یافت و به ۱۲۵٫۵ تن رسید. میزان ذخایر این کشور پس از رشد ۴۱ درصدی در سال قبل، ۸٫۹ درصد از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون افزایش داشته است.

در میان کشورهای دیگر، ذخایر ترکیه ۱۸٫۲ تن در آوریل افزایش یافت و در مجموع به ۴۲۷٫۱ تن رسید. ذخایر بلاروس نیز برای نهمین ماه و ذخایر آذربایجان و یونان برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت. آمارهای رسمی نشان داد که کشورهای دیگری مانند مکزیک و کانادا اقدام به کاهش ذخایر طلایشان کردند.

بهای طلا به دنبال از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران به این فلز به عنوان ذخیره مطمئن سرمایه، در اواسط آوریل افت چشمگیری یافت و روند نزولی پیدا کرد.

در این بین شماری از بانک‌های مرکزی از قیمت ارزان‌تر طلا برای بالا بردن میزان ذخایرشان سود برده‌اند.

بر اساس برآورد شورای جهانی طلا، بانک‌های مرکزی ۵۳۴٫۶ تن طلا در سال قبل خریداری کردند که بیشترین میزان از سال ۱۹۶۴ بود و ممکن است میزان خرید آنها در سال جاری به ۵۵۰ تن برسد.

به گزارش بلومبرگ، در حالیکه میزان خرید بانک‌های مرکزی ۵٫۲ درصد طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کاهش یافت اما مجموع خریدشان برای هفتمین سه ماهه متوالی به بیش از ۱۰۰ تن رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.