ذخیره‌سازی ۳۰ تن گندم وارداتی در سیلوهای خراسان جنوبی


ذخیره‌سازی ۳۰ تن گندم وارداتی در سیلوهای خراسان جنوبی

۱۱:۲۸ (سه شنبه ۳ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از ذخیره‌سازی ۳۰ تن گندم وارداتی در سیلوهای استان خبر داد

علیرضا جمیع  در جلسه کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به جز یک کالا دیگر کالاهای اساسی در استان ذخیره و در نمایشگاه ضیافت عرضه شده است، اظهار کرد: عرضه کالا در نمایشگاه ضیافت بسیار زیاد بوده و با استقبال بالای مردم مواجه شده است.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی کالا در استان به نحو احسن انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر ۳۰ تن گندم وارداتی در سیلوهای استان ذخیره است که مصرف چهار ماه استان را تأمین می‌کند.

*قیمت گوشت گوسفند در خراسان جنوبی از متوسط  کشوری کمتر است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفند و گوساله در خراسان جنوبی از متوسط قیمت کشوری کمتر است، افزود: هر کیلو گوشت گوسفند در استان ۱۶ هزار تومان و گوشت گوساله ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

جمیع ادامه داد: در هفته‌های اخیر روزانه ۳۰ تن مرغ گرم در استان تولید می‌شد و متوسط مصرف ۲۵ تن در روز بود، اما در روزهای اخیر میزان مورد نیاز ۴۰ تن در روز است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی سویا به اندازه کافی موجود است، افزود: یکی از دلایل بالا رفتن قیمت مرغ در استان، صادرات مرغ زنده به سیستان و بلوچستان است چرا که فراوانی کشش بازار مرغ در این استان قیمت را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران خواست تا وقتی نیاز استان به گوشت مرغ تأمین نشده است از عرضه مرغ زنده به سیستان و بلوچستان خودداری کنند.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.