ذخیره‌سازی میوه تا پایان فروردین۹۲

۲۴م آذر ،

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان تره‌بار بزرگ گفت: تا پایان فروردین ماه سال آینده میوه و مرکبات بیش از نیاز بازار ذخیره شده است لذا هیچگونه مشکلی از بابت هندوانه و انار شب یلدا نخوهیم داشت.

به گزارش ممتازنیوز، مصطفی دارایی نژاد در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: امسال برداشت هندوانه نسبت به سال قبل بسیار کاهش یافته است اما با جمع آوری و فروش هندوانه در میادین بزرگ هر شهر هندوانه شب یلدا را در دسترس مردم قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: هندوانه شب یلدا که از دزفول و میناب برداشت می گردد در میادین به ترتیب با قیمت کیلویی ۱۰۰۰ تومان و ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰تومان به فروش می رسد.

او تصریح کرد: هندوانه میناب و دزفول هندوانه پاییزکاری است که هندوانه دزفول به سبب زود رسیدن تا پایان فصل پاییز دوام نمی آورد که همین عدم دوام هندوانه گرد یا آرژانتینی سبب تامین نیاز بازار از طریق هندوانه میناب می‌شود.

وی دربارهٔ هندوانه میناب خاطرنشان کرد: هرسال چهار تا پنج هزار کامیون هندوانه میناب به سراسر کشور حمل می‌شد که امسال به سبب کم آبی و آفت زدگی هندوانه ها خراب شدند و این مقدار به ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون کاهش یافت.

او همچنین ادامه داد: امسال در شمال و جنوب کشور که محل کاشت و برداشت مرکبات است در مجموع چهار ملیون تن برداشت محصول داشتیم. در کنار مرکبات نیز نارنگی دو تا سه برابر سال قبل برداشت داشته‌ایم. همچنین امسال سه میلیون تن سیب برداشت کرده‌ایم که برداشت امسال در حدود ۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. برداشت پرتقال نیز نسبت به ساله قبل تغییری نکرده است و هیچ نیازی به واردات احساس نمی شود.

وی دربارهٔ سیب افزود: هیچ احساس نیازی به واردات سیب نیست و حتی بیش از نیاز بازار داخلی سیب برداشت شده است به طوری که اگر سیب برداشت شده از شهرهای سلماس، ارومیه و نقده را تا پایان فروردین صادر نکنیم خراب می گردد. سیب شهرهای ذکر شده کیفیت مطلوبی دارد اما طول عمر کمی دارند.

دارایی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا کیفیت داخلی سیب های ذخیره سازی شده پایین است، پاسخ داد: سیب های ذخیره سازی شده رنگ و نمای ظاهری بسیار مطلوب و با کیفیتی دارند اما داخل آنها بعد از مدتی دچار تغییررنگ می گردد که این نشان از بی کیفیتی سیب نیست و تنها به سبب بالا بودن قند سیب است که دچار تغییر رنگ می گردد و می توان گفت سیب ذخیره سازی بسیار با کیفیت و خوش طعم است.

در همین رابطه قاسم نوده فراهانی، ریس شورای اصناف کشور نیز ضمن تایید آمار و اطلاعات فوق اظهار داشت: تا پایان فروردین سال آینده هیچگونه کمبودی در میوه و مرکبات نخواهیم داشت.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.