ذخیره آب سدها به ۲۳ میلیارد مترمکعب رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت نیرو اعلام کرد مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب اعلام شده که ۳/۴۹ درصد آن از آب پر شده است.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با کاهش ۶/۱ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته به ۲۳ میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان در زمان مشابه سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

براساس این گزارش، حجم آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته ۲۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته نزدیک به ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش نشان می دهد.

این میزان در زمان مشابه سال آبی گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود. همچنین حجم آب ورودی به سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۷/۱۶ درصد افزایش یافته است.

حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای مهرماه ۹۰ تا پایان هفته گذشته ۱۷ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب گزارش شد در حالی که میزان آب خروجی در زمان مشابه سال گذشته۱۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون مترمکعب بوده است. این میزان از افزایش ۷/۳۲ درصدی آب های خروجی از سدهای کشور خبر می دهد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.