ذوب‌آهن دوباره لیدر بازار فرابورس شد

بورس

در روزی که شاخص بورس با ثبت ۳۵۹ واحد رشد عدد ۲۷ هزار و ۴۴۰ واحد را پشت سر گذاشت، فرابورس نیز جابه‌جایی ۵۲ میلیون سهم به ارزش ۱۱۷ میلیارد ریال را به نظاره نشست.

دنیای اقتصاد: معاملات فرابورسی‌ها نیز با توجه به اقبال معامله‌گران به بازار سرمایه ادامه داشت، تا جایی که ۴۳ نماد با افزایش قیمت و ۷ نماد با کاهش قیمت مواجه بودند و نوسان ۱۸ شرکت نیز بدون تغییر بود.

معاملات دیروز فرابورس با لیدری ذوب‌آهن اصفهان و پالایشگاه نفت شیراز همراه بود که ذوب‌آهن با حجم ۱۲ میلیون سهمی ارزشی معادل ۲۵ میلیارد ریال را برای فرابورس به همراه داشت. اما معاملات پرحجم ذوب‌آهن و پالایشگاه نفت شیراز در حالی ادامه یافت که باوجود عرضه‌های قابل توجه صف‌های خرید پی در پی ذوب‌آهن با حجم ۴ میلیونی به کار خود پایان داد. همچنین نوسان‌های منفی «شراز» در ابتدای بازار دیروز در پایان با افزایش نوسان مثبت تا ۴ درصد مواجه شد.

از سوی دیگر پتروشیمی مارون نیز دیگر نماد مورد توجه معامله‌گران طی یک هفته اخیر است. مارون دیروز نیز با حجم ۲۷۰ هزار سهمی حجم ۳/۴ میلیارد ریالی را شاهد بود و صف خرید ۵۸۰ هزار سهمی این نماد در قیمت‌های ۱۶۱۴۲ ریال باقی ماند.

در این بین اما نمادهای صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و زاگرس نیز معاملات پرحجمی را به ثبت رساندند. «کشرق» که با افزایش فشار فروش بر مدار صف فروش قرار داشت، در پایان بازار دیروز حجم معاملات ۸۰۰ هزار سهمی داشت و افت قیمتی ۴/۴ درصدی را تجربه کرد.

زاگرس هم دیروز به همراه سرمایه‌گذاری مسکن تهران به ترتیب دادوستد ۸/۱ و ۶/۱ میلیون سهمی را شاهد بودند و با نوسان‌های منفی ۶/۱ و مثبت یک درصد به کار خود پایان دادند. تک‌سهم قندی فرابورس هم دیروز بدون عرضه همچنان ۵ درصد افزایش قیمت را برای سهامداران خود در محدوده ۱۲ هزار و ۴۰۰ ریال رقم زد. در همین حال، قند شیروان دیروز در حالی صف خرید ۳۳۰ هزار سهمی را شاهد بود که حجم معاملات این نماد تنها ۲۵ هزار سهم بود.

از سوی دیگر معاملات شرکت‌های بازار پایه ارزشی معادل ۵۱۶ میلیارد ریال را به همراه داشت که در این بین نماد گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان با جابه‌جایی ۱۰۰ هزار سهم و پتروشیمی امیرکبیر با ارزش ۲۵۶ میلیون ریالی به ترتیب بیشترین حجم و ارزش را در اختیار داشتند.

10-01


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.