رئال‌ – یونایتد ؛ رونالدو به فرگوسن رسید

۲۴ام بهمن ،

شاید وقتی که در قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد رئال مادرید و منچستر یونایتد باید در یک هشتم نهایی بازی کنند، همه فوتبال‌دوستان حس دو گانه شادی و غم داشتند. شادی از دیدن یک بازی ناب و غم از این که چرا یکی از این دو غول فوتبال دنیا باید در این مرحله با رقابت‌ها وداع کند.

شاید بهترین گفته در توصیف بازی منچستر یونایتد و رئال مادرید را ژوزه مورینیو به کار برد و گفت موقع پخش این بازی، چند ساعت دنیا متوقف می‌شود.

رئال مادرید در حالی چهارشنبه شب میزبان منچستر یونایتد است که یک سال است در سانتیاگو برنابئو شکست نخورده است. آخرین باری که یک تیم توانست رئال مادرید را در سانتیاگو برنابئو شکست دهد بارسلونا بود که در سوپر جام اسپانیا موفق شد رئال مادرید را در خانه شکست دهد. رئالی‌ها از ۹ بازی اخیر خانگی خود صاحب هشت پیروزی شدند. ما دریدی‌ها می‌توانند خوشحال‌تر هم باشند چون منچستر یونایتد تنها دو بازی از ۲۰ بازی قبلی خود در اسپانیا را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

رئال این فصل در لیگ قهرمانان اروپا با همشهری یونایتدی‌ها هم گروه بود. آنها در برنابئو توانستند سه بر دو منچسترسیتی را شکست دهند و در شهر منچستر نیز با این تیم به تساوی یک بر یک رسیدند.

طبق آمار از سال ۱۹۵۷ تاکنون دو حریف ۸ مرتبه با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که ۳ مسابقه با نتیجه تساوی خاتمه یافته، رئال در ۳ مصاف برنده شده و نتیجه ۲ بازی را نیز به اولدترافوردی‌ها واگذار کرده است.

از طرفی از سال ۱۹۸۶ تاکنون (۲۷ سال قبل) که «فرگی» (فرگوسن) زمام امور هدایت یونایتد‌ها را برعهده داشته، یک دیدار با تساوی خاتمه یافته، در ۲ بازی مغلوب ماتادورها شده‌اند و تنها یک مصاف با برد شاگردان این مربی ۷۱ ساله پایان گرفته است.

نتایج دیدارهای پیشین دو حریف به شرح است:

*سال ۱۹۵۷: جام باشگاه‌های اروپا، رئال مادرید ۳- منچستریونایتد یک

*سال ۱۹۵۷: جام باشگاه‌های اروپا، منچستریونایتد ۲- رئال مادرید ۲

*سال ۱۹۶۸:‌ جام باشگاه‌های اروپا، منچستریونایتد یک – رئال مادرید صفر

*سال ۱۹۶۸:‌ جام باشگاه‌های اروپا، رئال مادرید ۳- منچستریونایتد ۳

*سال ۲۰۰۰:‌ لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید صفر- منچستریونایتد صفر

*سال ۲۰۰۰: لیگ قهرمانان اروپا، منچستریونایتد ۲- رئال مادرید ۳

*سال ۲۰۰۳: لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید ۳- منچستریونایتد یک

*سال ۲۰۰۳: لیگ قهرمانان اروپا، منچستریونایتد ۴- رئال مادرید ۳

رئال مادرید در ۱۲ دیدار خانگی خود با تیم‌های انگلیسی صاحب شش برد، چهار تساوی و دو باخت شده است. باخت‌های خانگی رئال برابر تیم‌های انگلیسی برابر لیورپول و آرسنال بوده است.

منچستریونایتد در بازی‌های خارج از خانه خود برابر تیم‌های اسپانیایی صاحب دو برد و هشت تساوی و ۱۰ باخت شده است. مهم‌ترین باخت منچستری‌ها به یک حریف اسپانیایی در فینال سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ برابر بارسلونا رقم خورد.

ژوزه مورینیو برابر منچستر یونایتد اغلب آمار خوبی داشته است. آقای خاص با پورتو توانست منچستر یونایتد را در همین مرحله حذف کند، اما مورینیو در سال اول خود در اینتر برابر منچستر یونایتد شکست خورد و حذف شد. مورینیو زمانی که سرمربی چلسی بود طی ۱۰ دیدار برابر یونایتد تنها یک بار باخت و صاحب پنج برد و چهار تساوی شد.

این بازی بیش از هر کس دیگر یک چهره ویژه دارد. کریستیانو رونالدو که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۰۳ شش فصل در منچستر یونایتد بود که موفق شد طی ۲۹۲ بازی ۱۱۸ گل به ثمر برساند و مرد سال فیفا شود. مطمئنا همه نگاه‌ها در بازی چهارشنبه به کریستیانو رونالدو دوخته شده. آیا او می‌تواند تیم پدر فوتبالی‌اش (فرگوسن) را حذف کند؟

رئال مادرید برای بازی با منچستر یونایتد کاپیتان خود را در اختیار ندارد و به احتمال زیاد دیگو لوپس از ابتدا بازی خواهد کرد.

** ترکیب احتمالی

* رئال مادرید:

دیگو لوپس،میشل اسین، سرخیو راموس، پپه، مارسلو، ژابی آلونسو، سامی خدیرا، اوزیل کریستیانو رونالدو، کریم بنزما،

* منچستر یونایتد:

دِخیا، پاتریس اورا، نمانیا ویدیچ، ریو فردیناند، رافائل، تیم کلورلی، میشل کریک، دنی ولبک، وین رونی، والنسیا و فان پرسی.

** شاختار دونتسک – بوروسیادورتموند

شاختار برای دومین بار است که به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود می‌کند. آنها بار اول در فصل ۲۰۱۱- ۲۰۱۰ با شکست رم به یک چهارم نهایی نیز صعود کردند.

دورتموند که در شش بازی اخیر خود برابر تیم‌های اوکراینی شکستی نداشته امیدوار است که برای اولین بار از فصل ۱۹۹۸ – ۱۹۹۷ به یک هشتم نهایی صعود کند. دورتموند یک بار در فصل ۱۹۹۷ – ۱۹۹۶ با برتری برابر یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

شاختار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا پس از یوونتوس به عنوان تیم دوم صعود کرد و دورتموند در گروه مرگ توانست بالاتر از رئال مادرید به این مرحله صعود کند.

دورتموند تاکنون برابر تیم‌های اوکراینی پنج برد و یک تساوی داشته و هیچ شکستی نداشته است. این در حالی است که شاختار دونستک برابر تیم‌های آلمانی تاکنون پنج برد، دو تساوی و سه باخت داشته است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.