رئیس مرکز پژوهش های مجلس در گفتگو با آریا: در حال بررسی قانون انتخابات هستیم / تصمیم گیری درباره تغییر نظام ریاستی بر عهده حاکمیت است

خبرگزاری آریا- برای تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی باید حاکمیت تصمیم گیری کند.
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آریا، درباره اصلاح قانون انتخابات گفت: مرکز پژوهش های مجلس بر روی قانون انتخابات کار می کند و پس از بررسی های لازم تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد.
وی افزود: پس از آنکه نظرات کارشناسی درباره قانون انتخابات ایراد شد قاعدتا در فراکسیون رهروان ولایت نیز این قانون را بررسی خواهیم کرد.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس درباره تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی نیز تصریح کرد: نظام پارلمانی یک مقوله جداگانه ای است که ساز و کار خودش را دارد در واقع در نظام پارلمانی بحث تغییر قانون اساسی مطرح است.
جلالی با اظهار بی اطلاعی از تشکیل فراکسیون پارلمانی در مجلس شورای اسلامی گفت: من از تشکیل چنین فراکسیونی در مجلس خبر ندارم لذا هرکس این خبر را مطرح کرده باید پاسخگو باشد.
وی تاکید کرد: برای تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی باید حاکمیت تصمیم گیری کند و همانطور که اشاره کردم در قانون اساسی نیز تغییراتی ایجاد شود.
جلالی خاطرنشان کرد: قطعا تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نخواهد رسید و این انتخابات نیز طبق روال گذشته برگزار می شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.