رئیس انجمن جهانی خودروسازان جهان: تلاش می کنم شرکای اروپایی خودروسازان هر چه سریع تر به ایران بازگردند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در حاشیه برگزاری همایش بین المللی صنعت خودروی ایران مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا نشستی با رئیس انجمن جهانی خودروسازان برگزار کرد

خبراقتصادی:در این نشست مهندس مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، با اشاره به تحمیل تحریم ها بر صنعت خودروسازی کشور گفت: این تحریم ها که همکاری دو طرف را مورد آسیب قرار داد هر چند به خودروسازان ایرانی خساراتی وارد کرد ولی از سوی دیگر خودروسازان همکار ما نیز از این ناحیه متضرر شدند. و این برای فضای آزاد کسب و کار در دنیا مناسب نبود.

وی گفت: متأسفانه شرکای تجاری ما به تعهدات خود پایبند نبودند و با تأمین نکردن قطعات خودرو و بلوکه کردن بخشی از منابع مالی سایپا سبب ضرر شدند. 

مدنی اظهار امیدواری کرد با برداشتن تحریم ها و انجام همکاری های بیشتر فی ما بین سایپا و شرکای اروپایی این عقب ماندگی تجاری جبران گردد. 

پاتریک بلین، رئیس انجمن جهانی خودروسازان هم قول مساعد همکاری و پیگیری این موضوع را داد و گفت: تلاش خواهد کرد تا هر چه سریعتر شرکت های رنو و سیتروئن به بازار ایران برگردند.

وی خاطر نشان کرد این انجمن در راستای ارتقای کیفی خودرو به لحاظ استانداردهای جهانی و قوانین و مقررات ایمنی و توسعه آن در ایران به کمک خودروسازان خواهد آمد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.