رئیس جمهور سریلانکا: توجیهی وجود ندارد که فلسطین کشور نباشد/ کرزای: از ایجاد دولت فلسطین حمایت می​کنیم

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین مستقر در ستاد خبری اجلاس عدم تعهد، در نشست روز گذشته اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، ماهیندا راجا پاکسا رئیس جمهور سریلانکا با بیان این که ما در زمان چالش برانگیزی زندگی می کنیم و موضوع این اجلاس بسیار مناسب است، گفت: دنیا هنوز با یکی از بدترین بحران های اقتصادی دست به گریبان است. وضعیت خاورمیانه بسیار نگران کننده است و باید گزینه های سیاسی عملی برای برطرف کردن آنها داشته باشیم.
وی خطاب به اعضای جنبش عدم تعهد ادامه داد: باید با یکدیگر کار کنیم و امنیت را افزایش دهیم، همچنین باید یک مدل جدید توسعه در ارتباط با نیازهای خومان داشته باشیم.
رئیس جمهور سریلانکا با بیان این که جامعه بین الملل باید از کشورهای مورد تهدید تروریسم حمایت کند، افزود: ما باید به حق حاکمیت کشورها احترام بگذاریم و در امور داخلی آنها دخالت نکنیم.
وی تاکید کرد: بعد از ۶ دهه متاسف هستیم که مسئله فلسطین حل نشده است. این موضوع هیچ توجیهی ندارد و ما بر این موضوع که داشتن دولت مستقل، حق مسلم مردم فلسطین است؛ تاکید می کنیم.
همچنین حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان نیز در این نشست گفت: نیروهای امنیتی افغانستان بخش زیادی از سرزمین افغانستان را بر عهده دارند و تا سال ۲۰۲۲ تمام نیروهای بین المللی و ناتو از افغانستان خارج می شوند.
وی با بیان این که بزرگ ترین آرزوی مردم افغانستان رسیدن به صلح دائمی است، گفت: رهبری مسلحان در افغانستان در خارج ار کشور قرار دارند.
کرزای با اشاره به موضوع فلسطین و اهمیت آن در جنبش عدم تعهد تاکید کرد: ما از ایجاد دولت مستقل فلسطینی حمایت می کنیم.
/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.