رئیس جمهور فردا زنگ مهر را به صدا در می آورد

جامعه

رئیس ستاد پروژه مهر از نواختن زنگ بازگشایی مدارس توسط رئیس جمهور در تهران و استقبال از ۱۲ میلیون دانش آموز در مدارس کشور در روز شنبه اول مهرماه خبر داد.

ابراهیم سحرخیز در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب گفت: زنگ بازگشایی مدارس را رئیس جمهور در یکی از مدارس جنوب شهر تهران به صدا در می آورد.

وی ادامه داد:.همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز در بیش از ۵۴ هزار واحد آموزشی سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.

به گفته سحرخیز، واحد های آموزشی آموزش و پرورش شامل تک مدرسه و یا مجتمع های آموزشی است که این ۵۴ هزار واحد آموزشی با احتساب مجتمع های آموزشی اعلام شده است.

سحرخیز با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ هزار معلم برای آغاز سال تحصیلی جدید آموزش دیده و ساماندهی شده اند، تصریح کرد: سال تحصیلی ۹۲ – ۹۱ از جمله سالهای تحصیلی است که مسئولان آموزش و پرورش همه فعالیتهای خود شامل ثبت نام، برگزاری دوره های آموزشی، ساماندهی نیروی انسانی را دو ماه زودتر انجام داده است و هم اکنون وزارت آموزش و پرورش آماده آغاز سال تحصیلی جدید است.

رئیس ستاد پروژه مهر، با اشاره به ایجاد پایه جدیدالتاسیس ششم ابتدایی از مهر امسال گفت: بیش از ۶۰ هزار معلم برای پایه ششم ابتدایی در نظر گرفته شده است که همه این معلمان آموزشهای لازم را در طول تابستان دیده اند و همچنین کلاسهای رفع اشکال نیز در طول سال تحصیلی برای معلمان پایه ششم و دوم ابتدایی در روزهای ۵ شنبه برپاست.

رئیس ستاد پروژه مهر، درباره تعداد کلاس های تامین شده پایه ششم ابتدایی نیز توضیح داد: ۶۰ هزار کلاس درس پایه ششم ابتدایی برای دانش آموزان این مقطع در نظر گرفته شده است که ۲۰ هزار کلاس به صورت کلاسهای چند پایه و ۴۰ هزار کلاس نیز به صورت مستقل در پایه ششم تامین شده است.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.