رئیس سابق شورای انتقالی لیبی: در فکر بازگشت به دنیای سیاست نیستم

۱۸ام بهمن ،

alsharq-8.jpg

مصطفی عبدالجلیل، رئیس سابق شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرد که کشورهای شاهد در بهارهای عربی در راستای محقق شدن خواسته‌های خود عجولانه رفتار می‌کنند که این مساله مسئولان را خسته می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی عبدالجلیل، رئیس سابق شورای ملی انتقالی لیبی در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کرد، به بازگشت به دنیای سیاست فکر نمی‌کند، چرا که وی شخصی سیاسی نبوده است.

عبدالجلیل در خصوص دلایل بازجویی از وی در خصوص کشته شدن عبدالفتاح یونس، فرمانده ارتش آزاد لیبی در جریان انقلاب علیه معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی اظهار کرد: من در مقابل خدا از خودم مطمئن هستم چرا که آنچه برای یونس رخ داد، شکست واقعی برای انقلاب بود و اگر حکمت و ملی‌گرایی بعضی از اشخاص نبود، یقینا انقلاب یک سرنوشت دیگر پیدا می‌کرد.

وی اعلام کرد، به بازگشت به عرصه سیاست فکر نمی‌کرده و از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۷ به اقدامات قضایی می‌پرداخته و این کار را بسیار دوست داشته است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ارزیابی وی از رخدادهای لیبی گفت: فراخوان‌هایی که برای برپایی تظاهرات در لیبی هم‌زمان با دومین سالگرد انقلاب مطرح می‌شود، سبب نگرانی است چرا که اهداف مغرضانه اشخاصی که خواهان عدم برقراری ثبات در لیبی می باشند، محقق می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دادگاه‌های لیبی قادر به محاکمه عادلانه سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی و عبدالله السنوسی، رئیس سازمان اطلاعات دوران معمر قذافی و دیگر اعضای نظام سابق می باشند، پاسخ داد: اگر امنیت قاضیان در قابل آنچه صادر می‌کنند، فراهم شود دادگاه‌های لیبی می‌توانند محاکمه عادلانه‌ای برای همگان چه نظامیان یا غیرنظامیان فراهم سازند. من بر این باورم که مهمترین ویژگی قاضی این است که پیش از هر چیز در اتخاذ آنچه قانون حکم کرده است، شجاع باشد و این شجاعت همچون حلقه‌ای گم شده در تمام دادگاه‌های نظامی یا غیرنظامی لیبی است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تصمیمات اخیر بعضی از کشورهای غربی برای خارج کردن اتباع خود از شهر بنغازی مبنی بر اینکه آیا یک طرح توجیه شدنی یا تلاش برای تحریک دولت لیبی برای رهایی از شبه نظامیان مسلح است، گفت: این تصمیمات کشورهای غربی یک گام محتاطانه از هراس آنچه در کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی رخ داد، است و این مساله در گرو ساکنان بنغازی است که فرصت را به کسانی که خواهان بر هم زدن ثبات شهر می باشند، بدهند یا خیر.

مصطفی عبدالجلیل در پاسخ به این سوال که آیا بهار عربی به بهار فاجعه‌ها تبدیل شده است، اظهار کرد: مردم در کشورهای شاهد بهار عربی برای تحقق خواسته‌های خود عجولانه رفتار می‌کنند که این مساله مسئولان را خسته می‌کند. تا زمانی که ما خواهان دموکراسی هستیم و به پای صندوق‌های رای می‌رویم باید به بهار عربی فرصت بدهیم تا موانع و مشکلات را از بین ببرد اما تحصن‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز و خرابکارانه که همراه با تظاهرات صورت می‌گیرد، مانعی بر سر راه تمام نظام‌ها و نه فقط نظام‌های شاهد بهار عربی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.