رائول کاسترو: واشنگتن باید آماده شنیدن شکایات کوبا باشد

رئیس جمهور کوبا گفت که کشورش مایل است در یک شرایط برابر درباره هر موضوعی با آمریکا مذاکره کرده و اختلافات خود را با واشنگتن حل کند اما باید آماده شنیدن شکایات کوبا درباره برخورد با این مسائل(دموکراسی و آزادی مطبوعات و حقوق بشر) در آمریکا و کشورهای متحد اروپایی‌اش نیز باشد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رائول کاسترو در پایان یک مراسم مربوط به انقلاب کوبا گفت: در یک شرایط برابر، هیچ موضوعی از مذاکرات حذف نخواهد شد؛ از جمله نگرانی‌های واشنگتن درباره دموکراسی و آزادی مطبوعات و حقوق بشر در کوبا.

 کاسترو گفت: آنها(آمریکا) هر روزی که بخواهند ما آماده گفتگو هستیم. این مسئله تاکنون از طریق کانال‌های دیپلماتیک اعلام شده است. اگر آنها خواستار گفتگو باشند ما گفتگو خواهیم کرد.

وی افزود: اما واشنگتن نیز باید آماده شنیدن شکایات کوبا درباره برخورد با این مسائل(دموکراسی و آزادی مطبوعات و حقوق بشر) در آمریکا و کشورهای متحد اروپایی‌اش باشد.

رئیس جمهور کوبا گفت: ما مستعمره و دست نشانده هیچ کشوری نیستیم.

واشنگتن و هاوانا طی پنج دهه گذشته هیچ گونه روابط دیپلماتیک نداشته‌اند. براساس تحریم‌های ۵۰ ساله آمریکا علیه کوبا، تقریبا تمام روابط تجاری و مسافرتی با این کشور ممنوع است و واشنگتن تاکید دارد که برای لغو این تحریم‌ها، کوبا باید اصلاحات دموکراتیک انجام دهد و وضعیت حقوق بشر خود را بهتر کند.

کاسترو خطاب به مخالفان دولت کوبا گفت: برخی گروه‌ها امیدوارند آنچه در لیبی اتفاق افتاد روزی اینجا نیز رخ دهد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.