رابطه جالب لیونل مسی و گم شدن کتاب​های گینس

۲۳م اسفند ،

ایبنا به نقل از رویترز گزارش داد: طبق آخرین آمار برگرفته از کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های بزرگ اروپا، بیشترین کتاب‌هایی که هرگز به کتابخانه‌ها بازپس داده نمی‌شوند و یا در کتابفروشی و کتابخانه‌ها گم و گور می‌شوند مربوط به کتاب‌های گینس است.

خبرنگار خبرگزاری اسپانیا این خبر را که بارها در نشریات انتشار یافته و بسیاری از اهالی کتاب از آن با خبرند دیشب بعد از بازی بارسلونا برابر آ.ث. میلان از دور برگشت رقابت‌های جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا در مرحله یک هشتم نهایی، به لیونل مسی گفت، و وقتی این بازیکن بسیار باهوش از ارتباط این خبر با بازی بارسلونا- آ.ث. میلان پرس‌وجو کرد، خبرنگار مذکور سبب آن‌را رکوردشکنی‌های پیاپی این بازیکن در جهان فوتبال عنوان کرد و گفت: رکوردشکنی‌های شما آن‌قدر در کتاب گینس به ثبت رسیده که تمام دوستاران این کتاب برای اطلاع از آخرین‌ رکوردها این کتاب‌ها را از کتابخانه‌ها به امانت می‌گیرند و بعداً به هر سبب از بازگرداندن آنان به کتابخانه‌ها منصرف می‌شوند.

این مطلب را خبرنگار اسپانیایی به شوخی با لیونل مسی مطرح کرد و این بازیکن هم قول داد که دیگر رکوردی به‌نام خود به ثبت نرساند تا سبب شود که کتاب‌های گینس به این سبب گم و گور نشوند.

لیونل مسی، دیشب (سه‌شنبه شب قبل) سبب شد بارسلونا شکست دو بر صفر دیدار رفت در سانسیروی میلان، شهر شمالی ایتالیا را با پیروزی چهار بر صفر عوض کند و اولین تیمی در این مرحله شناخته شود که با جبران دو گل عقب مانده با پیروزی بزرگ راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. بارسلونا توانست با این بازی انتقام شکست چهار بر صفر فینال جام قهرمانی اروپا در سال ۱۹۹۲ را نیز از میلانی‌ها بازپس گیرد.

اعجوبه بیست و پنج ساله تاریخ فوتبال جهان که به کمک‌های خیرانه مشهور است و چند روز پیش به یک بیمارستان سرطان‌شناسی در آرژانتین کمک ۶۰۰ هزار یوریی کرده است طی ۴۰ دقیقه اولیه این بازی دو گل زد تا سبب برتری دو بر صفر بارسلونا در پایان نیمه اول شود. وی با ۵۶ گل زده از سال ۲۰۰۴ بدین‌سو، در تاریخ این بازی‌ها نام خود را در جدول بهترین گلزن‌های جام بعد از رائول گونزالس با ۷۱ گل زده در مقام دوم جدول بهترین‌ گلزنان جای داده است و مطمئناً رکورد گونزالس را طی یکی دوسال آینده از آن خود خواهد کرد.

لیونل مسی که تلویزیون آرژانتین یک مستند ۲۶ قسمتی از زندگی‌اش به تصویر کشیده است، در بازی شنبه شب قبل هم در جام قهرمانی باشگاه‌های اسپانیا در برابر لاکرونیا موفق شد یک رکورد جهانی دیگر را به‌نام خود به ثبت برساند تا صفحه‌اش در کتاب گینس پربارتر و کامل‌تر شود.

او در این بازی که دقیقه ۶۳ راهی میدان شده بود یک گل زد تا برای هفدهمین‌بار پیاپی در لالیگا گلزنی کرده و رکورد یک لهستانی را که در فصل فوتبال ۱۹۳۷ -۱۹۳۸ قبل از آغاز جنگ جهانی دوم به دست آمده بود از جدول رکوردها پاک کند. او توانست رکوردی تازه در گینس به نام خود به ثبت برساند تا بدین وسیله برای هجدهمین بار در این فصل به‌عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شود و رکورد گلزنی‌هایش را در این فصل در میادین مختلف به ۵۳ گل افزایش دهد. تلاش مسی سبب صعود بارسلونا به مرحله یک‌چهارم نهایی جام شده و حالا با این صعود، شانس بارسلونا برای تصاحب پنجمین جام قهرمانی اروپا افزایش یافته است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.