رابطه رژیم غذایی و ابتلا به انواع سرطان

خبرگزای آریا- در سال‌های اخیر شاهد افزایش بیماری‌های مزمن مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی در کشور هستیم که تغییر در سبک زندگی افراد عامل مهمی در این افزایش بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به این نکته که کم‌تحرکی و کاهش مصرف میوه‌ها و سبزیجات از دیگر عوامل افزایش این بیماری‌ها است، افزود: تحقیقات نشان می‌دهد رژیم غذایی در ۳۵ درصد از کل موارد سرطان ها دخالت دارد.
سمانه عزیزی در رابطه با چگونگی تغییر سبک زندگی افراد ادامه داد: بخش مهمی از این روند دگرگونی الگوی سلامت جامعه شامل تغییر در الگوهای غذایی افراد مانند مصرف زیاد چربی های اشباع شده است.
وی استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها را در پیشگیری از سرطان مؤثر دانست و اظهار کرد: مواد آنتی‌اکسیدانی مانند کاروتنوئیدها، ویتامین E,C، سلنیوم موجود در سبزیجات برگ سبز، زرد و غذاهای دریایی هستند که با کاهش رادیکال‌های آزاد بدن در پیشگیری از انواع سرطان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.
این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: سبزی‌ها و میوه‌ها، غلات کامل حبوبات و مغزها دارای فیبر هستند و مصرف آن‌ها خطر بروز انواع سرطان را کاهش می دهند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.