رابطه صحیح با مبتلایان به ایدز در رادیو سلامت

اردیبهشت ۱۴۰۳

روز جهانی ایدز از سال ۱۹۸۸ به منظور افزایش بودجه ها و افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض ها به اول دسامبر برابر با ۱۰ آذر ماه هر سال اطلاق می گردد. هدف عمده نامگذاری این روز این است که به عموم مردم یادآوری شود که ایدز از بین نرفته است و هنوز کارهای بسیاری است که باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گروه های برنامه سازی شبکه رادیویی سلامت همزمان با روز جهانی ایدز و با هدف ارتقای سطح دانش و سلامت مخاطبان ویژه برنامه های متنوعی را برای روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه در نظر گرفته اند.

برنامه های «صدای مشاور» روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه از ساعت ۱۱:۰۵ و «مجله پزشکی» در ساعت ۱۵ برای مخاطبان عام و برنامه «سپهر دانش» ویژه مخاطبان خاص از ساعت ۲۲ تا ۲۴ در گروه سلامت جسم و پیشگیری به بحث و بررسی بیماری ایدز و جنبه های پیشگیری از این بیماری می پردازد.

گروه سلامت روان و خانواده نیز در برنامه «زندگی جاریست» روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه از ساعت ۱۰:۲۰ الی ۱۱ به مسائل روانی مبتلایان به ایدز می پردازد. همچنین در برنامه «سایبان آرامش» نیز در ساعت ۱۳ با حضور کارشناسان به سوالاتی نظیر «خانواده فرد مبتلا به ایدز با فرد مبتلا به ایدز چه برخوردی داشته باشد؟»، «جامعه با فرد مبتلا به ایدز چه برخوردی داشته باشد؟» و «آیا تصور جامعه در این مورد که فرد مبتلا به ایدز رفتار پر خطر داشته باشد، درست است؟» پاسخ داده می گردد.

بر اساس این گزارش، در گروه سلامت معنوی و سبک زندگی نیز در برنامه «یه وقت برای زندگی» روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه از ساعت ۱۹:۵۰ تا ۲۰:۵۰ به بیماری ایدز خواهد پرداخت.

در پایان این گزارش آمده است، گروه سلامت و تفریحات نیز در برنامه «سلام جوانی» روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه از ساعت ۱۹:۱۰ به مدت ۴۰ دقیقه با آیتم های گزارش، کارشناسی، جوان دیروز جوان امروز به بررسی جنبه های پیشگیری از بیماری ایدز پرداخته می گردد.

گروه سلامت اجتماعی نیز در برنامه «افق روشن» روز دوشنبه ۱۱ آذر ماه از ساعت ۹:۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه با آیتم های کارشناسی و گزارش به بررسی آسیب شناسی مبتلایان به بیماری ایدز می پردازد.

گفتنی است، برنامه های شبکه رادیویی سلامت روی موج اف ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز پخش می گردد./م


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.