رابطه عادات غذایی بد و پرخوری با دیابت

خبرگزای آریا- عادات غذایی بد و ناکافی به اضافه پرخوری و نداشتن فعالیت های بدنی ممکن است زمینه را برای تظاهر علائم بیماری دیابت آماده سازد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، پریسا ترابی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، ‌ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ پرخوری و افراط در مصرف غذاهای پرکالری ترشح انسولین را افزایش می دهد و به تدریج سبب کاهش پاسخ بدن به انسولین،‌ افزایش مقاومت و در نتیجه افزایش قند خون می شود.
وی افزود:‌ بیماری قند یا دیابت نوعی اختلال در سوخت و ساز مواد غذایی در بدن است که به علل مختلف بروز می کند و دارای درجات مختلف کمبود انسولین یا عدم پاسخ بدن به انسولین است.
ترابی تصریح کرد: دیابت در بسیاری از موارد ناشناخته مانده و گاهی به شکل اتفاقی با انجام آزمایشات روتین خون یا ادارار کشف می شود.
وی در خصوص علائم هشداردهنده دیابت گفت: تشنگی، خشکی دهان، برافروختگی صورت، تهوع،‌دردهای شکمی، سرد و خشک شدن پوست، درد در پشت پا و ضعف بیش از حد از جمله این علائم است.
وی نقش چاقی در ابتلا به دیابت را بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: دیابت نوع ۲ همراه با چاقی است و کمی فعالیت و تحرک بدنی نیز سبب کاهش پاسخ بدن به افزایش قند خون می شود.
این متخصص تغذیه ادامه داد: چاقی، اغلب در بزرگسالان دیابتی قبل از ظهور بیماری، مشاهده شده است و عملا دیده می شود که افراد دارای وزن طبیعی یا تا حدی کم وزن کمتر مستعد ابتلا به بیماری دیابت هستند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.