رابطه نوشیدنی های کافئین دار و تشنگی فرد روزه دار چیست؟

  در ماه رمضان از نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه و کولا کمتر استفاده کنید زیرا کافئین ادرار را زیاد می کند و به همین جهت فرد در طی روز دچار کم آبی و تشنگی می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، سرپرست دفتر بهبود  تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی ،‌ با بیان این مطلب اظهار داشت: روزه داران باید از مواد غذایی که تحت فرآوری تهیه شده اند مانند ‌غذاهای حاوی کربوهیدارت های تصفیه شده مثل شکر که بیش از اندازه تصفیه شده است، آرد سفید، غذاهای خیلی چرب مانند کیک های خامه ای، شکلات، شیرینی های تر و خامه دار و زولبیا و بامیه اجتناب کنند.
دکتر زهرا عبداللهی افزود: استفاده از غذاهای کم چرب که در تهیه آنها از روش پختن استفاده شده است یا تنها با مقدار کمی روغن گیاهی تفت داده شده اند، در کنار موادی چون سیب زمنی پخته و یا سبزیجات آب پز به همراه ماست در گروه اغذیه سالم جای دارند.
وی تصریح کرد: شیرینی جات مورد استفاده باید از شیرینی هایی باشند که در تهیه آنها از شیر، عسل، شیره انگور و یا سایر ترکیبات گیاهی استفاده شده است.
این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: خوردن شیر گرم و مقداری نان به همراه پنیر و سبزی و نیز سوپ یا آش رقیق بهترین غذا برای افطار است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.