رادیو دولتی روسیه: عمر یورو رو به پایان است

به گزارش ایرنا، ‘صدای روسیه’ روز پنجشنبه در گزارش خود خاطرنشان کرد: بحران مالی بسیاری از کشورهای اروپایی را فرا گرفته است و قبرس هم به دنبال کشورهای بحران زده یونان، ایرلند، پرتغال و اسپانیا از سران اتحادیه اروپا درخواست کمک مالی کرده است.

در گزارش منبع خبری روسی افزوده شده است: قبرس حداقل به ۱۲ میلیارد دلار برای نجات اقتصاد خود از ورطه سقوط نیاز دارد و این رقم نیمی از تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می دهد.

در این گزارش با اشاره به اجلاس امروز و فردا جمعه سران کشورهای اروپایی گفته شده است: آنها بحران بدهی ها در حوزه مالی یورو را مورد بررسی قرار می دهند و در حال حاضر بازارهای مالی در انتظار تصمیم های سران اروپا است.

در گزارش ‘صدای روسیه’ گفته شده است: کارشناسان اتفاق نظر دارند که ارزش برابری یورو در برابر ارزش های معتبر به شدت سقوط خواهد کرد.

در گزارش این رادیو به اخبار منفی کشورهای اروپایی مانند کاهش درجه اعتباری اسپانیا و مخالفت ‘آنگلا مرکل’ صدر اعظم آلمان با اعطای وام های بیشتر به کشورهای اروپایی بحران زده به عنوان عوامل تسریع دهنده سقوط یورو اشاره شده است.

در گزارش ‘صدای روسیه’ پیش بینی شده است که یورو به عنوان ارز معتبر جهانی جایگاه خود را از دست می دهد و دو ارز دلار آمریکا و یوآن چین به عنوان ارزهای قابل اطمینان مطرح خواهند بود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۵۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.