راز جنایت دوگانه در کوچه مورگ از امشب فاش می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، «جنایت دوگانه در کوچه مورگ» یکی از داستان‌های بلند ادگار آلن پو نویسنده آمریکایی است که در مجموعه داستان «داستان‌های شگفت‌انگیز» از آلن پو با ترجمه پرویز شهدی منتشر شده است.

این کتاب مجموعه‌ای از ۱۳ داستان است  که به انتخاب شارل پی یر بودلر منتشر شده اند. بودلر همه آثار آلن پو را به زبان فرانسوی ترجمه کرده که پرویز شهدی نیز آن‌ها را به فارسی بازگردانی کرده است.

بودلر ترجمه داستان‌های آلن پو را در چند مجموعه جمع‌آوری و منتشر کرده است. یکی از این عناوین «ماجراهای شگفت‌انگیز» است و دیگری با عنوان «ماجراهای خنده دار و عجیب» منتشر شده است. شهدی عنوان اول را به فارسی بازگردانی کرده است.

این داستان نیز مانند دیگر داستان‌های ادگار آلن پو فضایی مالیخولیایی و وهمناک دارد که یکی از نمونه‌های اولیه داستان‌های کاراگاهی در ادبیات بین‌الملل به حساب می‌آید.

برنامه خوانش این داستان، از ساعت ۲۳:۳۰ امشب شنبه ۲۴ تیر تا پایان این هفته در برنامه رادیویی کتاب شب از شبکه رادیویی تهران آغاز می‌شود.

برنامه کتاب شب با تهیه‌کنندگی محمود احمدی، سردبیری محسن حکیم‌معانی و صدای بهروز رضوی روی آنتن می‌رود. احسان پویا نیز به عنوان منتقد در آخرین برنامه مربوط به این داستان که جمعه شب پخش می‌شود، به نقد و بررسی این اثر می‌پردازد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.