راز مسمومیت بازیکنان پرسپولیس

بینا- خنده های الکی، سرگیجه و حالت غیرعادی بازیکنان پرسپولیس در بازی با سپاهان خبرساز شد اما با وجود اتهاماتی که به میزبانی سپاهان زده شد، مشکل اصلی از خود تیم آغاز شده بود

«کادر پزشکی به ما خبر داده تمامی مواد غذایی، پودر، محلول ها و آب معدنی را به تهران می آورد تا آزمایشات دقیق روی آن انجام شود. ما به دنبال این هستیم که علت این اتفاق نادر، عجیب و شک برانگیز چه بوده.» این حرف های رویانیان پس از شکست تلخ به سپاهان بود.

بازیکنان پرسپولیس در زمین سرگیجه گرفته بودند و بعضی از آنها هم پس از سوت پایان بازی در رختکن بی هوش شده بودند. رویانیان اولین نفری بود که از این اتفاق خبر داد: «شنیده بودیم در فوتبال ایران دنبال جادو و اینجور چیزها هستند اما نشنیده بودیم که چنین اتفاقی برای بازیکنان یک تیم بیفتد.»

با اینکه خبرگزاری فارس ادعا کرده بود ۵ بازیکن در رختکن پرسپولیس مسموم شده اند، اما غیر از محمد نوری، میثم نقی زاده، مهدوی کیا، هادی نوروزی ونیلسون دیگر بازیکنان پرسپولیس حال خوبی نداشتند. حتی بعضی از بازیکنان نتیجه بازی را نمی دانستند و از هم می پرسیدند: «چند چندشد؟»

از آب معدنی تا کیک عصرانه

در اولین سناریوی مدیران پرسپولیس، پیکان اتهام سمت میزبانی باشگاه سپاهان بود. حتی چند خبرنگار باشگاه پرسپولیس از اعتراض باشگاه الهلال به آب معدنی های اصفهان در بازی فصل گذشته لیگ قهرمانان حرف می زدند. موضوعی که باعث شده بود سامی الجابر مدیر فنی باشگاه الهلال خبر دهد آب معدنی های کنار زمین را به عربستان می برند تا آزمایش شوند.

اعتراض باشگاه الهلال به جایی نرسید تا اینکه در بازی سپاهان – پرسپولیس اتفاق مشابهی افتاد. البته اتهام به باشگاه سپاهان به سرعت منتفی شد. بعد از آن بود که حرف از کیک مسموم به میان آمد. کیکی که به عنوان عصرانه در هتل عباسی اصفهان سرو شده بود و آخرین وعده غذایی بود که بازیکنان پرسپولیس پیش از بازی خورده بودند اما بعد از چند ساعت دیگر همه فهمیدند که بحث مسمومیت نیست.


خنده های الکی!

سعید مظفری زاده داور بازی اتفاقات بازی را اینطور تشریح می کند: «بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم اصلا حالت عادی نداشتند. بدون اینکه با کسی برخورد کنند مدام به زمین می خوردند. در یک صحنه از بازی دیدم که کمک داور اولم پرچم زد. رفتم آن سمت زمین و دیدم نقی زاده بازیکن جوان پرسپولیس روی زمین افتاده. کامرانی که کمک داور اول من بود می گفت در یک صحنه بدون اینکه با کسی برخورد کند به زمین خورد.»

مظفری زاده ادعایی هم می کند که احتمال ورود ماده توهم زا به بدن بازیکنان پرسپولیس را بالا می برد: «پرسپولیسی ها در نیمه دوم با اینکه عقب بودند اما زیاد لبخند می زدند. خنده های غیرطبیعی داشتند که من اصلا دلیلش را نمی دانم.»


متهم: محلول ایزو

ظهر روز گذشته در باشگاه پرسپولیس جلسه بحران تشکیل شد. در سایت باشگاه پرسپولیس فیلمی از رختکن پرسپولیس بعد از بازی با سپاهان آپلود شده بود. در کنار فیلم مدیران سایت رسمی باشگاه تیتر زده بودند: «ببینید و قضاوت کنید».

اما با این جو رسانه ای که پرسپولیس ساخت تا از تبعات شکست در امان بماند، باز هم انگار اصل مشکل از درون تیم بود تا جایی که روز گذشته در باشگاه پرسپولیس محرز شد، علت اصلی حالت غیرعادی بازیکنان پرسپولیس، نوشیدن مایع مکمل «ایزو» در بازی بود.

مایعی که بازیکنان تیم از ابتدای فصل در تمرینات و مسابقات آن را نوشیده اند. این مایع ترکیبی از آب معدنی و پودری تقویتی است که در آن حل می شود. محصول مایع نارنجی رنگی می شود که اگر دقت کنید در تمام دیدارهای لیگ از پرسپولیس بطری های آن کنار نیمکت تیم چیده شده است.

از ابتدای فصل، سرخ ها جای آب معدنی این محلول را در مسابقات می نوشند و اصلا معلوم نیست در بازی با سپاهان چه مشکلی در ساخت این محلول پیش آمده. هر کسی هم بطری های محلول «ایزو» را از کنار زمین برداشته و خورده، به مشکل خورده. ریاضتی عکاس باشگاه پرسپولیس هم یکی از کسانی بود که به این مشکل خورد.


نقی زاده: توپ را ۴ تا می دیدم
۹۰ دقیقه بیهوش بودم

میثم نقی زاده، بازیکن جوان پرسپولیس هم از جمله بازیکنانی است که در بازی با سپاهان مسموم شد. او در مورد این اتفاق به فارس گفت: «واقعا نمی دانم در مورد بازی با سپاهان باید چه حرفی بزنم چون اصلا نمی دانم در نیمه دوم چه اتفاقی برایم افتاد. به جز من؛ نوری، مهدوی کیا ونیلسون هم دچار مشکل شدند.

اصلا نمی دانم گل دوم را چطور خوردیم و نمی دانم چه کسی رو در روی من در وسط زمین بازی می کرد. در گل دومی که وارد دروازه ما شد نیلسون هم مثل من توپ را ۴ تا می دید. باید فیلم بازی نیمه دوم را ببینم تا خیلی از مسائل یادم بیاید. واقعا نمی دانم ۴۵ دقیقه دوم بازی با سپاهان کی، چگونه و چطور گذشت.»

او در مورد حالت هایی که در طول بازی داشت گفت: «در اول بازی نه حالت تهوع داشتم و نه دل درد و در نیمه اول خیلی خوب بودم اما وقتی بین دو نیمه به رختکن رفتم و فقط هم آب خوردم انگار زمین بازی دور سرم می چرخید. توپ را ۴ تا می دیدم و نمی دانستم کدام را باید بزنم. پس از بازی یک ساعت و نیم بیهوش بودم. خدا می داند به دنبال فیلم بازی کردن نیستم. به خدا اصلا نمی دانم چه کسی گل دوم را وارد دروازه پرسپولیس کرد و اصلا بازی چگونه گذشت.»



مهدوی کیا: خدا رحم کرد که دچار ایست قلبی نشدم

بازیکنانمان نیمه دوم از حالت طبیعی خارج شدند

با اینکه تمام بازیکنان پرسپولیس از مسمومیت شان در بازی با سپاهان حرف زدند اما حرف های مهدوی کیا می تواند مهر تاییدی برای تمام این اتفاقات باشد. کاپیتان پرسپولیس هم در مصاحبه اش صحبت های همبازیانش را تایید می کند. او در این مورد به فارس گفت: «نمی دانم چه اتفاقی برای تیم ما در نیمه دوم افتاد که بسیاری از بازیکنان پرسپولیس از حالت طبیعی خارج شده بودند. در ۲۰ سالی که فوتبال کرده ام تا به حال چنین چیزی ندیده بودم که یکدفعه همه چیز در زمین دور سرت بچرخد و هیچ یک از بازیکنان صحنه های بازی را یادشان نیاید.»

او در پاسخ به این سوال که آیا آبی که خورده اید مشکل داشته است یا نه، گفت: «دلیل آب نبود و من هم قصد ندارم چون باخته ایم بهانه بگیرم. تنها می دانم چیزی غیرطبیعی بود که بازیکنان ما را به این روز انداخت. ما بعد از بازی شرایط طبیعی نداشتیم و فکر نمی کنم این به خاطر آب باشد.»


بنگر: بازیکنان پرسپولیس جادو شده بودند

بنگر اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس را به مباحث جادوگری ارتباط می دهد! او در مورد این بازی به مهر می گوید: «نیمه اول بازی متعادلی بود اما نیمه دوم به رختکن آمدیم و زمانی که به زمین برگشتیم، اتفاقاتی افتاد که فقط در عصر جادوگران می افتد. ما گاهی وقت ها در فیلم ها می بینیم که یک دفعه یک نفر را غیب می کنند. یکشنبه شب هم مثل آن اتفاق افتاد. یک دفعه ۳ نفر از هافبک وسط های مان روی زمین افتادند اما نمی دانم مشکل چه بود. یا آب هایی که در ورزشگاه بود مسموم بوده یا اینکه اتفاقات دیگری افتاده است. احساس می کنم این بازیکنان جادو شده بودند. محمد نوری دقیقه ۷۰ از من می پرسید که نیمه اول بازی است یا نیمه دوم؟ دقیقه ۸۰ محمد می گفت بازی چند چند است. میثم وقتی توپ به او می رسید، توپ را گم می کرد.»


پزشک پرسپولیس: بی سابقه بود
خودم باور نمی کردم!

وجیه الله چشمه سری، پزشک پرسپولیس مطلع ترین فردی است که می تواند در مورد اتفاقات بازی پرسپولیس – سپاهان صحبت کند. با این حال او بعد از بازی در مصاحبه اش از همه عواملی که می توانست باعث این اتفاق شود صحبت کرد به جز دلیل اصلی.

او در این موردبه مهر گفت: «من ۱۰ سال است که کار پزشکی ورزشی انجام میدهم؛ انواع و اقسام مشکلات گرمازدگی، عصبی، گرفتگی عضلانی و حتی تشنج را دیده ام اما این مورد که برای ما اتفاق افتاد سابقه نداشته است. من در این ارتباط با پزشکان ورزشی و متخصص مختلف صحبت کردم اما همه آنها تعجب کردند. نهایت جوابی که دریافت کردیم این بود که شاید فشار عصبی باعث این وضعیت شده که پاسخ من منفی بود، چون نشانه ها غیر از این بود. شرایط آنقدر عجیب بود که اگر خودم نمی دیدم باور نمی کردم. مهدوی کیا، نقی زاده و نوری عوارض گوارشی نداشتند. تنفس، ضربان قلب و فشار خون آنها عادی بود اما بازیکنان مشکل عدم تعادل داشتند و بعضی اتفاقات را به یاد نمی آوردند.»

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.