راز های سبزیجات را بشناسید

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : دکتر زهرا عبدالهی، متخصص تغذیه و مدیردفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:سبزی هایی که ما در کشورمان آنها را بعنوان سبزی خوردن می شناسیم شامل ریحان، نعنا، تره، پیازچه، شاهی، مرزه، جعقری و….. و صیفی ها مثل انواع کلم، هویج، کدو تنبل، کدوی سبز، بادمجان، گل کلم، چغندر (لبو)، سیب زمینی، کرفس، ریواس، انـــواع تــرب، شــلغم، فلفل های دلمه ای و فلفل سبز با تنوع رنگها و طعم هایشان رازهای بی شماری در دل دارند.

انواع ویتامین ها مثل پتاسیم، منیزیم و آهن از دل خاک جذب این گیاهان می گردد و ما از طریق مصرف مداوم آنها می توانیم نیازهای سلولی مان را رفع کنیم.

وی در خصوص سبزیهای منابع ویتامین A و Cعنوان کرد:سبزی های سبز برگی مثل (سبزی خوردن) سرشار از ویتامین C و سبزیهای زرد یا نارنجی یا قرمز سرشار از بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A می باشند و پیشنهاد می گردد در برنامه معمول روزانه هم از سبزی های سبز برگی و هم از سبزی های زرد و نارنجی استفاده شود.

عبدالهی افزود:همچنین سبزی هایی مانند فلفل سبز، فلفل دلمه ای، کلم پیچ، گوجه فرنگی، اسفناج حاوی ویتامین C بسیاری بوده و به سبب داشتن آنتی اکسیدان در پیشگیری از سرطانها مفید می باشند.

– سبزی هایی مانند هویج، کدو حلوایی، اسفناج حاوی ویتامین A بوده و علاوه بر پیشگیری از شبکوری در جلوگیری از سرطان هم مفید می باشند.

وی در خصوص میزان مصرف سبزیجات اظهارکرد:استفاده از سبزیها به میزان ۳ تا واحد در روز پیشنهاد می گردد. یک واحد از سبزیها شامل ا یک لیوان سبزی خام و یا یک دوم لیوان سبزیهای پخته است .

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.