راسموسن در آغاز نشست ناتو: قصد دخالت در سوریه را نداریم

۳۱فروردین۱۳،

rt22-3.jpg

آندرس فوگ راسموسن امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، با وجود اینکه اوضاع سوریه وخیم شده است، اما ناتو تصمیم ندارد که در درگیری‌های این کشور مداخله کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آغاز نشست وزیران خارجه عضو این سازمان در بروکسل اعلام کرد: ناتو از تمام تلاش‌های جامعه بین‌الملل که در جهت پایان کشتارهای خونین در سوریه باشد، حمایت به عمل می‌آورد.

پیش‌بینی می‌شود که اوضاع سوریه و تمام منطقه در رأس مذاکرات نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو باشد.

راسموسن در ادامه افزود: طی سال‌های قبل مشخص شد که امنیت ما به صورت گسترده‌ای با امنیت خاورمیانه و آفریقای شمالی ارتباط دارد. ما با چالش‌های مشابهی روبرو هستیم و ما منافع مشابهی برای پیشبرد دموکراسی و حاکمیت قانون داریم.

وی تصریح کرد: ۲۸ وزیر خارجه کشورهای عضو ناتو امروز به بررسی کمک‌هایی می‌پردازند که ناتو به کشور‌های منطقه در صورت درخواست آنها ارائه می‌دهد.

وی پیشتر اعلام کرده بود که مساله ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوریه و یا هر گونه دخالت دیگری در نشست روز سه‌شنبه مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

راسموسن با بیان اینکه پیش‌بینی نمی‌کند تغییری در موضع ناتو در قبال بحران سوریه رخ دهد، تاکید کرده بود: حل و فصل مسالمت آمیز تنها راه حل درگیری‌ها در سوریه است.

دبیرکل ناتو با ابراز خرسندی از روابط میان ناتو و روسیه افزود:‌ روابط دو طرف رو به پیشرفت است.

وی افزود: امیدوارم امروز به توافقنامه‌ای دربارهٔ آغاز مرحله دوم حفظ هلی‌کوپترها در افغانستان برسیم و آن به توسعه روند آموزش کادرهای افغان کمک خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.