رامیز قلی‌اف و پاپیون‌سبزها «ای ایران» را در تهران اجرا کردند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

موسیقی > جشنواره– ممتازنیوز:
رامیز قلی‌اف، نوازنده سرشناس جمهوری آذربایجان درحالی در جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت که اجرای قطعه «ای ایران» ساخته روح‌الله خالقی توسط این گروه، با استقبال مخاطبان ایرانی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شامگاه شنبه ۲۶ بهمن، گروه موسیقی جمهوری آذربایجان به رهبری رامیز قلی‌اف، در تالار ایوان شمس واقع در اتوبان کردستان تهران به صحنه رفت. در این برنامه گروه رامیز قلی‌اف با پاپیون‌های سبزرنگ بر صحنه حاضر شده بودند.

بنابراین گزارش،‌ قطعات اجراشده، بارها حاضران را که بیشترشان از آذری زبان‌های ایرانی بودند، به شوق آورد و فریاد یاشاسین (زنده باد) بارها در سالن شنیده شد.

از حاضران در سالن، فرهاد فخرالدینی بود که همراه خانواده و برادرش فخرالدین فخرالدینی، از میهمانان ویژه این اجرا در قالب بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر بودند.

فخرالدینی هم که پیش‌تر، از جمله در موسیقی تیتراژ سریال شهریار با قلی‌اف همکاری داشته است، بارها به‌صورت ایستاده به تشویق این نوازنده چیره‌دست آذربایجان پرداخت. هنرمندی که بارها اجراهایش در ایران و جشنواره‌های مختلف موسیقی فجر – بیش از دو دهه قبل – نشان داده که با هر زخمه بر ساز عاشیقی‌اش، بر روح داخل جسمش نیز به‌همراه جان و دل شنوندگان، زخمه می‌زند.

او این‌بار نیز با گروه نوازندگان آذربایجان که طبق معمول، تلفیقی از سازهای قفقازی، ایرانی و غربی بود ، ترانه‌های خاطره‌انگیزی را برای جمع اجرا کرد که گاه اشک شوق را بر گونه‌های بعضی از آنان جاری ساخت.

در این میان، یکی از حاضران که به‌نظر می‌رسید بسیار به هیجان رسیده است، چند بار در سالن به زبان ترکی فریاد زد: «قره‌باغ از آن ماست.»

خود رامیز قلی‌اف، در میانه‌ی اجرا در پاسخ به ابراز احساسات حاضران گفت: تشویق شما مرا شرمنده کرد و به شوق آورد.

او همچنین در بعضی از قطعه‌ها از نوازنده نوجوان ایرانی به‌نام پوریا خادم بهره برد که در سخنانی با تمجید از نوازندگی پیانوی او، گفت که در آینده، شهرت این نوازنده بسیار فراتر از شهرت پدرش (رسول خادم، قهرمان کشتی) خواهد رفت.

گروه رامیز ایوب قلی‌اف، رییس موسیقی آذربایجان در دانشگاه موسیقی باکو، در اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر، همچنین یک قطعه وطنی جمهوری آذربایجان را هم ارایه کردند که باز با استقبال مخاطبان ایرانی همراه شد.

این گروه که روز جمعه نیز در اجرای مخصوص هیات دولت به صحنه رفته بود، یک اجرای دیگر در قالب جشنواره، عصر روز دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه جاری در تالار وحدت خواهد داشت.


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.