رانندگی ایرانی ها در مالزی

۰۵م آذر ،

رانندگی ایرانی ها در مالزی

ایران از جمله کشورهایی است که گواهینامه رانندگی شهروندان آن در مالزی مورد قبول است.

به گزارش «عصرخودرو» جلیانگ مرسات، معاون وزیر حمل و نقل مالزی گفت که شهروندان ۳۲ کشور جهان به طور اتوماتیک می‌توانند گواهینامه‌های رانندگی خود را به گواهینامه‌های رانندگی مالزیایی تبدیل کنند.
وی تصریح کرد: این اقدام در راستای کنوانسیون سازمان ملل در خصوص حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌گیرد که بر اساس آن تمامی کشورهای عضو باید گواهینامه‌های رانندگی دیگر کشورها را بپذیرند.
این مقام بلندپایه مالزیایی افزود: بر این اساس شهروندان ۱۱۵ کشور جهان باید برای رانندگی در مالزی درخواست گواهینامه رانندگی بکنند و گواهینامه‌هایشان به طور اتوماتیک به گواهینامه مالزیایی تبدیل نخواهد شد. این قبیل اشخاص باید به دپارتمان حمل و نقل جاده‌ای مالزی (JPJ) درخواست دریافت گواهینامه مالزیایی بدهند.
ایران، استرالیا، عراق، گینه نو، بلژیک، ایتالیا، فرانسه، هلند، ژاپن، لهستان، برونئی، آلمان، روسیه، چین، کره، اسپانیا، دانمارک، لائوس، سنگاپور، فیجی، لیبی، سوئیس، فیلیپین، موریتانی، تایلند، فنلاند، مصر، ترکیه، هنگ کنگ، نیوزلند، تایوان و نیجریه کشورهایی می باشند که شهروندان آنها می‌توانند به راحتی گواهینامه‌های رانندگی خود را به نوع مالزیایی تبدیل کنند.

شنبه ۴ آذر   ۲۳:۱۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.