راهبری مرکز مبادلات در بازار ارز کشور

۱۲م دیماه ،

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی عملکرد آن را در حدود سه ماه اخیر مطلوب ارزیابی کرد و گفت ‌: این مرکز راهبری بازار ارز کشور را در اختیار دارد و پیش بینی می گردد ثبات این بازار در سال آینده هم ادامه یابد.
به گزارش بینا، صمد کریمی به رادیو اقتصاد افزود:‌ در این مدت رفتار طرف های تقاضا مدیریت شده است و تلاش کردیم ظرفیت عرضه ارز را هم هم افزایش دهیم.
وی با اشاره به تامین نیاز ارزی خدمات ۱۹ گانه و همچنین ارز دانشجویان بورسیه و غیر بورسیه گفت: تراز بازرگانی خارج کشور مثبت است و ذخایر ارزی بسیاری هم داریم.
کریمی گفت: تامین ارز اولویت هشتم گروه کالایی نیز آغاز شده است.
وی با بیان اینکه ضریب نوسان نرخ ارز در این مرکز ۲ و ۴ دهم درصد بوده است ، افزود: این ضریب در بازار آزاد و صرافی ها به ده درصد می رسد و البته دلایل دیگری دارد که باید بررسی شود.
کریمی از افزایش تقاضای ارز در فصل پایانی سال جاری خبر داد و گفت:‌ واردات بیشتر شده است اما هیچ نگرانی از لحاظ تامین نیازهای ارزی نداریم.
وی تاکید کرد : میزان ارز پرداختی به دانشجویان غیربورسیه مقطع فوق لیسانس و بالاتر در بانک تجارت به عنوان بانک عامل،با توجه به تامین اسکناس(ارز) در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هجدهم مهر تا دهم دی حدود ۱۷۴ میلیون دلار اعلام شده است.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور گفت : بررسی تراز تجاری کشور در هشت ماه سال جاری براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی و تطابق آن با عملکرد مرکز مبادلات ارزی کشور
نشان می دهد که بانک مرکزی توانسته است مطابق با الگوی تجاری کشور بخشی از تقاضای ارز واردکنندگان را به طرف های عمده تجاری و ارزهای محلی یا ملی هدایت کند و در اینده هم مشکلی نخواهیم داشت.
همزمان با آغاز به کار مرکز مبادلات ارزی در روز چهارم مهر ، علاوه بر نرخ ارز مرجع ، نرخ ارز غیرمرجع نیز به طور روزانه از طریق پایگاه اینترنتی بانک مرکزی اطلاع رسانی می گردد.
متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک مرکزی www.cbi.ir در قسمت ارز مبادله ای از نرخ های اعلامی‌ مطلع شوند .

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.