راههای توسعه کشاورزی بین ایران و گرجستان مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش ایرنا، ‘صادق خلیلیان’ در این دیدار با اشاره به توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه همکاری های هرچه بیشتر بین دو کشور در بخش های کشاورزی و دامی تاکید کرد.

وی به نزدیکی جغرافیایی ایران و گرجستان اشاره کرد و افزود: این نزدیکی جغرافیایی به همراه قرابت و واقعیت های تاریخی و فرهنگی، ایجاب می کند دو کشور از این مزیت ها به نحوه مناسبی استفاده کنند.

خلیلیان، برای انتقال تجارب در زمینه تولید محصولات کشاورزی، ماشین آلات و صنایع مرتبط با بخش کشاورزی و دامپروری، همکاری های شیلاتی، دامپزشکی و تحقیقاتی به گرجستان اعلام آمادگی کرد.

وی توانمندی های بخش خصوصی کشورمان را در زمینه های کشاورزی یادآورشد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه بخش کشاورزی بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری و فعالان بخش های خصوصی در این زمینه تاکید دارد.

وزیر کشاورزی گرجستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر وزیر کشاورزی کشورمان و هیات همراه به تفلیس با اشاره به توانمندی فزآینده جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف بویژه در بخش کشاورزی و صنایع مرتبط با آن افزود: گرجستان درصد است از تجارب ایران در زمینه های کشاورزی، استفاده کند.

‘زازا گوروزیا’ اظهارداشت: با توجه به شفافیت قوانین، حاصلخیزی خاک،آب فراوان و حمایت دولت گرجستان از تسهیل سرمایه گزاری خارجی ، خواهان توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های کشاورزی هستیم.

وی افزود: بازار گرجستان، برای فعالان کشاورزی، دامداری و دامپروری و صنایع مرتبط باآن، بازار مناسبی است و گرجستان از حضور فعالان ایرانی در این عرصه حمایت می کند.

گفتنی است ، وزیر کشاورزی کشورمان به منظور افزایش همکاری های کشاورزی بین ایران و گرجستان به همراه یک هیات ۳۵ نفره به این کشور سفر کرده است.

خاورم/۱۱۰۸/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۹۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.