راه‌اندازی باغچه پرورش گیاهان دارویی

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۹ از راه‌اندازی باغچه کاشت و نگهداری از گیاهان دارویی در حاشیه‌ی مرکز آموزش گل و گیاه در بوستان المهدی(عج) خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز، “علی اکبر کریمی پور” با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقای آگاهی شهروندان به ویژه شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزشی مختلف و آشنایی با گل‌ها و گیاهان دارویی این باغچه ایجاد شد.
وی در خصوص انواع گیاهان دارویی تصریح کرد: در این محل که مساحتش به ۸۰ مترمربع می‌رسد انواع گیاهان دارویی نظیر بومادران، آلوئه‌ورا،‌ رزماری، گل محمدی و … کاشته شده است.
“کریمی پور” افزود: پس از ایجاد باغچه، کاشت سبزیجات و استقبال شرکت‌کنندگان از آن، برای آشنایی بیشتر شهروندان، راه‌اندازی فضای مشابه دیگری پیش‌بینی شده تا اهالی از نزدیک با گیاهان دارویی آشنا شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در باغچه‌ی جدید، انواع گیاهان دارویی کاشته شده و علاوه بر آشنایی شهروندان با گیاهان دارویی، شیوه‌ی کاشت، نگهداری، قلمه زدان، تکثیر و آبیاری آموزش داده می‌شود.
معاون شهردار منطقه‌ی ۹ خاطر نشان کرد: این شهرداری سه پایگاه آموزش گل و گیاه در بوستان‌های المهدی(عج)، شمشیری و آزادی وجود دارد که به دلیل محدودیت فضا، اکنون تنها باغچه‌ی گیاهان دارویی در بزرگترین مرکز آموزش راه‌اندازی شده است./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.