راه‌اندازی شبکه انیمیشن،چند ماه دیگر

جام جم آنلاین: مدیر مرکز پویانمایی صبا گفت: مطالعات مربوط به شبکه انیمیشن در حال انجام است و راه‌اندازی این شبکه که تا چند ماه آینده محقق خواهد شد، در اولویت تلویزیون قرار دارد.

مراسم رونمایی از انیمیشن «آقای مهربان» با داستان رأفت امام رضا و ضمانت ایشان بر یک بچه آهو، عصر روز گذشته -۲۱ اردیبهشت ماه- با حضور حسین ساری مدیر مرکز پویانمایی صبا، بهنام دلداده و سید علیرضا گلپایگانی کارگردان و تهیه کننده این انیمیشن و نمایندگان رسانه های خبری در فرهنگسرای قبا برگزار شد.

در این مراسم، حسین ساری گفت: انیمیشن «آقای مهربان» یک اثر متعالی است که مضمونی کاملا الهی دارد و ساخت آن توفیق بزرگی برای ما به شمار می رود. پیامبر خصایص یک انسان کامل را دارد و جانشین او هم باید همینطور باشد. این کار از این لحاظ ارزشمند است که بخشی از خصایص این وجود مقدس را نظیر عشق، عطوفت و مهربانی را به تصویر کشیده است.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم بیشتر در این مسیر گام برداریم، زندگی امام رضا(ع) ابعاد دیگری نیز دارد که هرکدام از آنها می تواند در قالب انیمیشنی جداگانه ساخته شود. ضمن اینکه ما باید سایر ائمه و خصوصیات ممتاز آنها را هم به تصویر بکشیم و امتداد این مسیر بسته به خلق آثار دیگر است.

ساری تصریح کرد: کشور ما این بضاعت را دارد که به یک قطب اثرگذار و بلامنازع در تولید انیمیشن دنیا با موضوعات دینی شود. موضوعات دینی منحصر به موارد زندگی ائمه نیست و هر اثری که طریقه زیستن سالم یا زندگی پاک را بیاموزد، اثر دینی است.

وی اظهارداشت: حرکت انیمیشن ایران رو به جلو است و ما قدم های بزرگی در این زمینه برداشته ایم و حائز رتبه خوبی در منطقه و دنیا شده ایم. این موفقیت ها مرهون نگاه ویژه مقام معظم رهبری و تشکیل شورای فضای مجازی بود.

مدیر مرکز پویانمایی صبا افزود: به همت دوستان، در حال حاضر حدود ۵۰۰ ساعت انیمیشن در حال تولید داریم و ۷۰۰ ساعت طرح و فیلمنامه آماده نیز داریم و منعی برای تولید انیمیشن در ایران وجود ندارد. ما در کارمان به دقت کافی در خلق آثار نیاز داریم تا به قطب انیمیشن دنیا تبدیل شویم و این موضوع بلندپروازی محسوب نمی شود.(فارس)

jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.