راه‌اندازی پایگاه اطلاعات اقتصادی برای جلوگیری از فرار مالیاتی

راه‌اندازی پایگاه اطلاعات اقتصادی برای جلوگیری از فرار مالیاتی

جام جم آنلاین: رئیس کل سازمان امور مالیاتی از راه‌اندازی پایگاه اطلاعات اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این پایگاه تمام فعالیت‌ها و حتی جریان فعالیت‌های اقتصادی رصد و اطلاعات جمع‌آوری می‌شود.

علی عسکری، روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با تاکید بر اهمیت اطلاعات اقتصادی و شفافیت اقتصادی برای شناسایی منابع مالیاتی، افزود: دستیابی به اطلاعات اقتصادی از رویکرد‌های سازمان امور مالیاتی است و بستر آن در ماده ۱۲۰ قانون بودجه سال‌جاری فراهم شده است.

وی یادآور شد: بر همین اساس سازمان امور مالیاتی بستر‌های راه‌اندازی پایگاه اطلاعات اقتصادی کشور را فراهم کرده تا در چارچوب آن تمام اطلاعات فعالیت‌های اقتصادیش و جریان فعالیت‌هایی که در اقتصاد انجام می‌شود، جمع‌آوری شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سازمان امور مالیاتی با راه‌اندازی این پایگاه به منابع درآمدی که در اقتصاد وجود دارد دسترسی خواهد داشت و این امر به شفافیت فعالیت‌های اقتصادی کمک می‌کند.

رئیس کل امور مالیاتی دستیابی به عدالت مالیاتی را یکی از اهداف راه‌اندازی این پایگاه اطلاعاتی عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی به لحاظ دسترسی نداشتن به اطلاعات و شفافیت اقتصادی در کشور فرار مالیاتی در برخی از مشاغل وجود دارد و این امر عدالت مالیاتی را خدشه‌دار کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.