راه‌اندازی رشته‌های تازه مخابراتی در دانشگاه تهران با همکاری “همراه اول”

۳۱اردیبهشت،

Multimedia_pics_1388_9_Education_61.jpg

برای اولین‌بار در کشور، پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، در دو گرایش«مخابرات رمز» و « مخابرات شبکه» در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

محمدرضا تقی دخت، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، در گفت‌و گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، ضمن اعلام راه‌اندازی این دو رشته برای اولین بار در کشور، افزود: گرایش «مخابرات‌ رمز»، با رویکرد کل‌نگر به مساله امنیت مخابرات و با توجه به نیازهای روزافزون کشور به نیروی انسانی خبره در این حوزه، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی شده است. گرایش «مخابرات-شبکه» نیز، در چارچوب همکاری پژوهشی دانشکده فنی دانشگاه تهران با شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) برنامه‌ریزی و راه‌اندازی شده است تا متخصصین و محققین شبکه‌های مخابراتی نسل آتی را تربیت نماید.

وی هم چنین گفت: برنامه آموزشی هر دو گرایش، با انجام مطالعات گسترده تطبیقی داخلی و بین‌المللی و با ملاحظه روندهای توسعه پژوهشی و صنعتی در حوزه های مرتبط و در مرزهای دانش این زمینه‌های تخصصی طراحی و تنظیم شده است و هیچ دانشکده و دانشگاهی در کشور، این گرایش های تخصصی را در برنامه آموزشی خود ندارد.

تقی‌دخت افزود: اکنون با اضافه‌شدن این دو گرایش در کنار دو گرایش قبلی یعنی «مخابرات-سیستم» و «مخابرات-میدان»، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، تنها دانشکده‌ای است که این چهار گرایش تخصصی رشته مهندسی برق مخابرات را به طور همزمان در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد و داوطلبان می‌توانند این گرایش‌ها را از سال‌جاری برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.