راه‌اندازی سامانه خبرخوان تلفنی

۲۹ آبان ،

نخستین سامانه خبرخوان تلفنی ˈ نیوشا ˈ با قابلیت پخش لحظه به لحظه آخرین خبرها خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه اینترنتی‌های خبری مختلف کشور از طریق تلفن به همت محققان شرکت دانش بنیانˈعصرگویش پردازˈ در آینده نزدیک راه اندازی می گردد.
ˈ هادی ویسی ˈمدیرعامل شرکت دانش بنیان ˈعصر گویش پردازˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با بهره‌برداری از این سیستم که با فناوری‌های پیشرفته تشخیص گفتار و متن‌خوان خودکار طراحی شده، عموم مردم می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفنی که به زودی اعلام می گردد ، نام روزنامه یا خبرگزاری مورد نظر خود و موضوع خبری مورد علاقه خود را به سیستم اعلام کنند وسپس سرتیتر عناوین خبری و متن کامل آخرین خبرها درج شده در پایگاه اینترنتی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها را بشنوند.
وی خاطرنشان کرد: سامانه خبرخوان نیوشا از تلفیق قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شامل فناوری‌‌های تشخیص خودکار گفتار و تبدیل متن به گفتار (متن‌خوان) تشکیل شده است و از این رو این سامانه می تواند عنوان روزنامه یا خبرگزاری و زمینه موضوعی مورد نظر کاربر را که به صورت گفتاری به سامانه داده می‌شود، تشخیص دهد و خبرها مورد نظر کاربر را از بین خبرها هر روزنامه و خبرگزاری که از طریق سیستم آر.اس.اس پایگاه اینترنتی‌ها در اختیار سیستم قرار می گیرد ، جدا و آنها را از طریق سیستم تبدیل هوشمند متن به گفتاربرای کاربر قرائت کند.‌
ویسی خاطرنشان کرد : قابلیت‌های این سامانه کاملا منحصر به فرد است و هیچ یک از سیستم‌های تلفنی گویای کلاسیک، امکان ارایه این سرویس را ندارند چون با توجه به تعداد بسیار روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، سیستم‌های تلفنی رایج که قادر به تشخیص گفتار کاربر نیستند، ناچارند که هر یک از این ده‌ها خبرگزاری و روزنامه و پایگاه اینترنتی خبری را با یک شماره خاص مشخص کنند که قطعا اعلام شماره مربوط به هر روزنامه و پایگاه اینترنتی خبری پس از هر بار تماس تلفنی کاربر، فرآیندی فوق العاده وقت بر و کاملا غیر منطقی خواهد بود.
وی افزود: از طرف دیگر با توجه به حجم عظیم خبرها و انتشار یافتن لحظه به لحظه آنها در پایگاه اینترنتی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های الکترونیکی، ضبط خبرها رسانه‌ها با صدای انسان جهت پخش از طریق سیستم‌های تلفنی رایج، عملا امکان‌پذیر نیست.
ویسی گفت : سامانه خبرخوان، نمونه‌ تخصصی نرم افزار نیوشا از نرم افزارهای تلفنی مبتنی بر تشخیص گفتار فارسی و متن‌خوان فارسی شرکت دانش بنیان عصر گویش پرداز است که برای تشخیص گفتار از پشت تلفن توسعه داده شده است.نرم افزار تشخیص گفتار تلفنی علاوه بر ارایه خبرها، کاربردهای متنوع دیگری در تسهیل ارتباط با دریافت کنندگان خدمات در بخش‌های مختلف دارد.
به گفته وی منشی خودکار تلفنی مبتنی بر گفتار، سیستم تلفنی انتقادات و پیشنهادها، تشخیص اعداد و فرامین صوتی از پشت تلفن، سیستم تلفنی مبتنی بر گفتار برای بانک‌ها، سیستم اطلاع رسانی تلفنی مبتنی بر گفتار برای سازمان‌ها و تلفن‌های گویای سلامت (اطلاع‌رسانی پزشکی) و قرآنی (پخش آیات قرآنی از پشت تلفن) از دیگر نسخه‌های توسعه داده شده سیستم تشخیص گفتار تلفنی نیوشا است .
وی افزود :‌با استفاده از قابلیت تشخیص خودکار گفتار در این نرم افزار، کاربر می‌تواند درخواست خود را به سامانه به صورت گفتاری بیان کند و سامانه از روی صحبت وی، فعالیت موردنظر را تشخیص دهد. در این حالت نیازی به منوبندی و پخش راهنمایی‌های طولانی در هر منو وجود ندارد و کاربر می‌تواند مشابه با حالتی که با یک اپراتور انسانی صحبت می‌کند، با سامانه ارتباط برقرار کند.
ویسی گفت : پس از راه اندازی سامانه خبرخوان تلفنی نیوشا که در آینده نزدیک در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، طراحی سامانه تلفن گویای قرآن، اعلام تلفنی وضعیت ترافیک تهران و اطلاع رسانی تلفنی وضعیت سهام بورس در دستور کار است . این سامانه ها از قابلیت‌های کاملا منحصر به فردی برخوردارند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Christopher:

    What a plarsuee to find someone who thinks through the issues

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.