راه‌های کاهش مصرف سوخت

جام جم آنلاین: عمل به توصیه‌های ذیل نه تنها در افزایش عمر قطعات خودرو و کاهش استهلاک آن اثر دارد، بلکه تا میزان زیادی به کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی اقتصادی‌تان منجر می‌شود.

برخلاف باور قدیمی مبنی بر درجا کار کردن خودرو تا گرم شدن موتور، پس از روشن کردن خودرو حرکت کنید، اما تا زمانی که درجه نمایشگر حرارت آب به حد تعادل نرسیده، آرام برانید. حتی با گرم شدن هوا نیز ترموستات را برندارید.

برای جلوگیری از جوش آوردن خودرو که بر کارکرد موتور و میزان مصرف سوخت نیز اثرگذار است، تابستان‌ها نیز از محلول‌های ضدیخ‌/‌ضدجوش در رادیاتور استفاده کنید.

همواره میزان باد درون چرخ‌ها را تنظیم‌شده نگه دارید و بویژه کمبود فشار در آنها را برطرف کنید. اگر خودرویتان مجهز به سیستم ساسات است، در هوا یا مناطق سرد خودرو را با استفاده از آن روشن کنید. هر چه سرعت‌تان بیشتر باشد، مصرف سوخت به‌طور تصاعدی بیشتر می‌شود.

ماهانه یک بار به مراکز یا تعمیرگاه‌های تنظیم موتور و فیلرگیری رفته، موتور خودرو را در حالت تنظیم نگاه دارید. از تعویض فیلتر هوا پیش از بسته شدن منافذ آن به سبب گرد و غبار غفلت نکنید.

شمع‌ها را از نظر کیفیت، تمیزی و میزان مجاز فاصله فیلر آنها بررسی و در صورت لزوم تعویض کنید. از اصطلاحا گازگاز کردن پشت ترافیک، شروع حرکت با شتاب ناگهانی و زیاد، سرعت گرفتن با دنده سنگین، مارپیچ یا تغییر مسیرهای سریع، ترمزهای ناگهانی، پیاپی و خشن خودداری کنید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.