راه اندازی اتاق عمل جدید در آینده نزدیک در بیمارستان فارابی

اردیبهشت ۱۴۰۳

وی از راه اندازی قریب الوقوع مرکز مشاوره های بالینی و آزمایشات پاراکلینیک بیماران کاندید جراحی خبر داد و افزود: تمرکزانجام آزمایشات بالینی و پاراکلینیکی، با تسهیل روند امور بصری بیماران، از تردد زیاد و انجام کارهای موازی جلوگیری بعمل آورده و با راه اندازی این مرکز، کارهای مربوط به جراحی بیمار سریعاً و در اسرع وقت به صورت متمرکز در آن واحد و با زمان بندی مناسب و دقیق انجام می شود.

دکتر جباروند بیمارستان فارابی را بیمارستانی شناخته شده در حوزه درمان دانست و افزود: علاوه بر آن، بیمارستان فارابی در حوزه های پژوهشی، آموزشی، نوآوری و در سطح بین المللی نیز فعالیت جدی دارد.

وی از تعامل جدی بیمارستان فارابی با انجمن بین المللی چشم پزشکی (ICO) خبر داد و گفت: در حال نهایی کردن کسب اعتبار فلوی سه ماهه بین المللی از این انجمن هستیم که بر اساس آن، ICO متقاضیان را برای گذراندن دوره تکمیلی در یک گرایش فوق تخصصی چشم در این بیمارستان به مدت سه ماه بورسیه می کند و این یکی از موفقیت های قابل توجه بیمارستان است.

دکتر جباروند با اشاره به تداوم تعاملات بیمارستان فارابی با ستاد نوآوری دانشگاه گفت: از جمله برنامه های پیش رو، تدوین برنامه بلندمدت (راهبردی) مراکز در حوزه نوآوری می باشد که در حال نهایی شدن است.

رییس بیمارستان فارابی افزود: بیمارستان فارابی احتمالاً اولین مرکز در میان مراکز تابعه دانشگاه است که یک پیش نویس وزین و بسیار مناسب در رابطه با برنامه راهبردی در قالب نوآوری تدوین کرده است که این پیشنویس به تایید ستاد نوآوری دانشگاه رسیده و در حال نهایی شدن است.

وی از برگزاری سمینار اپیدمیولوژی بیماری های چشم برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: بیمارستان فارابی، به بهانه روز جهانی بینایی، این سمینار تخصصی را روز پنج شنبه ۱۸ مهرماه سالجاری برگزار می کند.

دکتر جباروند تاسیس بنیاد خیریه را از برنامه های جدی بیمارستان در سالجاری عنوان کرد و افزود: این ایده از مدتها پیش مطرح بود که حول میراث پرفسور شمس بنیاد خیریه ای شکل بگیرد.

رییس بیمارستان فارابی افزود: ایجاد بنیاد چشم پزشکی و علوم بینایی شمس، به شکل جدی از زمستان سال پیش مطرح شد و در حال حاضر با برگزاری جلسات مقدماتی، پیشنویس ماموریت و رسالت این بنیاد را طراحی کردیم.

وی وجود یک بنیاد در کنار سایر نهادهای همکار را به عنوان یکی از شرکای جدی برای رشد، توسعه و حضور در عرصه های جدید ضروری دانست و افزود: با ایجاد این بنیاد، می توانیم در جهت رشد و توسعه برخی از محورها و شاخص های عمده مانند کسب جایزه های علمی، ارائه گرنت های پژوهشی و بورسیه های آموزشی و توسعه آموزش سلامت چشم در سطح ملی به عنوان ماموریت های این بنیاد گام برداریم.

دکتر جباروند با اشاره به برگزاری جشنواره تخصصی چشم پزشکی در حوزه علوم بینایی و چشم پزشکی برای پنج سال متوالی، از بحث تغییر نام این جشنواره به جشنواره چشم پزشکی دکتر شمس خبر داد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.