راه اندازی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

فروردین ۱۴۰۳

رئیس جهاد دانشگاهی از راه اندازی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی – زیستی ایران در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر محمد حسین یادگاری، رئیس جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در سال های قبل پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بهتر است فعالیت های ژنتیکی و زیستی توسط جهاد دانشگاهی انجام و پیگیری شود.

وی ادامه داد: بر این اساس اساسنامه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی نوشته شده است و نیاز است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و به تصویب برسد.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه اظهار داشت: کارهای اولیه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران انجام شده و در حال پیگیری است و اگر این مرکز توسط جهاد دانشگاهی انجام شود و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد، اتفاق مبارکی است و این موضوع بصورت جدی توسط جهاد دانشگاهی دنبال می شود تا عملیاتی گردد.

دکتر یادگاری در پایان با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی در حفره پزشکی خاطرنشان کرد: طرح تولید فاکتور ۹ انعقادی انسان، تولید رده های سلول های نو ترکیب جهت تولید و پروتئین های نو ترکیب، تولید نسل دوم حیوانات شبیه سازی شده، تولید موش های تراریخت، راه اندازی چهار بانک سلول های انسانی، جانوری، گیاهی و میکروار گانیک ها و … از جمله فعالیت های پزشکی جهاد دانشگاهی طی سال های اخیر است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.