راه اندازی بازار مذاکره با رقم ۲۰ میلیارد تومان در فرابورس/۵ شرکت در آستانه ورود به فرابورس

هامونی خبر داد:

خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت فرابورس ایران از راه اندازی بازار مذاکره در ابزارهای مالی نوین در این شرکت با رقم ۲۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از سنا، امیر هامونی روز سه شنبه در نخستین نشست مطبوعاتی خود با نمایندگان رسانه ها با بیان مطلب فوق افزود : بازار مذاکره در ابزارهای مالی نوین هفته گذشته در فرابورس راه اندازی شد به طوریکه ۱۰ درصد اوراق اجاره شرکت مپنا به صورت مذاکره ای مورد معامله قرار گرفت.

وی اظهار داشت : راه اندازی بازار مذاکره تاثیر بسزایی در افزایش حجم، ارزش و گردش معاملات بازار این شرکت خواهد داشت.

هامونی درباره عملکرد سه سال گذشته فرابورس گفت : این شرکت روز ششم مهرماه سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد که تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد ورقه بهادار به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته است.

وی ارزش معاملات بازار اول را ۵ هزار میلیارد تومان، بازار دوم را ۲ هزار میلیارد تومان، بازار سوم را ۷ هزار میلیارد تومان، بازار ابزارهای نوین مالی را ۳۵۰۰ میلیارد تومان و حق تقدم تسهیلات مسکن را ۵۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل جدید فرابورس خاطر نشان کرد : ۱۷ میلیارد ورقه بهادار به ارزش ۴۲۰۰ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال در این شرکت معامله شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ حجم ۵۰ درصد و از لحاظ ارزش معاملات ۷ درصد رشد را تجربه کرده است.

وی تعداد خریداران فرابورس را در نیمه نخست امسال ۳۲۰ هزار نفر و فروشندگان را ۲۳۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت : این آمار نشان می دهد که سرمایه گذاران جدیدی وارد فرابورس شده اند.

هامونی با بیان اینکه ارزش بازار فرابورس از ابتدای امسال ۸ درصد رشد یافته است، افزود : ارزش بازار این شرکت از ۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۳۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

خانه دار شدن ۱۵۰ هزار نفر

مدیرعامل جدید فرابورس گفت : تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از طریق این شرکت، صاحب خانه شده اند.

وی اضافه کرد : ۲۵۰ هزار نفر حق تقدم تسهیلات مسکن را از فرابورس خریداری کرده اند که ۱۵۰ نفر از این تسهیلات استفاده کرده و ۱۰۰ هزار نفر دیگر نیز معاملات ثانویه را در این بازار انجام داده اند.

هامونی با بیان اینکه هم اکنون ۵۶ نماد در بازارهای اول، دوم و ابزارهای نوین مالی فرابورس فعال هستند، تصریح کرد : ۸۵ شرکت نیز در بازار پایه فرابورس درج شده اند که سهام ۲۳ شرکت در تابلوی معاملات، قیمت گذاری می شود.
 

مدیرعامل جدید فرابورس گفت : عرضه اولیه سهام شرکت پالایشگاه نفت تهران ظرف دو هفته آینده در فرابورس انجام می شود .

وی افزود : صنعت روی زنجان، زرین معدن آسیا، فرآورده های غذایی و سنگ چارمحال از دیگر شرکت هایی هستند که در آستانه ورود به فرابورس قرار دارند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.