راه اندازی بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی در آینده‌ای نزدیک

سلطانخواه:

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور هم‌زمان با یکصدمین سفر استانی هیئت دولت از راه‌اندازی بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی با همکاری استانداری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری،نسرین سلطانخواه هم‌زمان با چهارمین سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی و مقارن با یکصدمین سفر استانی هیات دولت در جمع دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی دخترانه کار و دانش شهدای صنعت آب و برق واقع در منطقه تبادکان از توابع شهرستان مشهد مقدس با تبریک ولادت حضرت زهرا (س)و روز زن، با اعلام راه اندازی بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی در آینده‌ای نزدیک گفت: محرومیت برای جایست که همت و تلاش و امید در آن نباشد.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود:وقتی به مناطق مختلف کشور در سفرهای استانی میرویم که شاید به سختی بتوان برخی از این مناطق را بر روی نقشه پیدا کرد ولی یک نقطه مشترک که در همه آن‌ها نمایان است این است که انسان تصور می‌کند در قلب عالم و کانون دنیا قرار گرفته است، به طوری که مشاهده می‌کنیم انسان‌های پرتلاش، پر انگیزه و با امید و نشاط زندگی می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور افزود: بزرگی کار شما در تربیت آینده سازان ایران اسلامی است و از همین مدارس انسانهای بزرگی تربیت شده و زمینه‌ساز و منشاء اثر و خدمت در کشور خواهند شد.

وی تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان یک وجه تلاش خود را در بُعد توجه به دانش‌آموزان و استعداد یابی در مرحله دانش‌آموزی قرارداده است و در این راستا طرح بزرگی با عنوان طرح شناسایی و هدایت تحصیلی استعدادهای برتر (شهاب)با همکاری وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است که انشاء الله با راه‌اندازی بنیاد نخبگان خراسان رضوی که مقدمات آن با همکاری استانداری فراهم شده است و در چند روز آینده رییس بنیاد نخبگان استان کار خود را آغاز خواهد کرد این طرح نیز در استان خراسان رضوی دنبال خواهد شد.

رییس بنیاد ملی نخبگان خاطر نشان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی فصلی جدیدی در شناسایی استعدادهای برتر به‌ویژه دانش‌آموزان این مدرسه فراهم شود.

در ادامه سلطانخواه از بخش‌های مختلف دبیرستان شبانه روزی دخترانه کار و دانش شهدای صنعت آب و برق واقع در منطقه تبادکان از توابع شهرستان مشهد مقدس شامل خوابگاه، مزرعه پرورش سیفی‌جات و گلخانه و کلاس‌های درس، اتاق پرورش قارچ که توسط دانش‌آموزان این دبیرستان برپا شده است بازدید کرد.

شایسته یادآوری است همزمان با یکصدمین سفر استانی هیات دولت، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در پایان این بازدید قول تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دبیرستان شبانه روزی دخترانه کار و دانش شهدای صنعت آب و برق را داد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.