راه اندازی دوره دکتری در دانشگاه علمی کاربردی

راه اندازی دوره دکتری در دانشگاه علمی کاربردی

پورتال دانشگاهی به نقل از جام جم آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از طراحی آیین‌نامه نظام دوره دکتری، حذف آزمون جامع برای فارغ‌التحصیلان دوره‌های پودمانی علمی کاربردی و تعطیلی ۲۳ مرکز علمی کاربردی فاقد کیفیت خبر داد.

رجبعلی برزویی در نشستی خبری با اشاره به موافقت با حذف آزمون جامع فارغ‌التحصیلان دوره‌های پودمانی علمی کاربردی در شورای گسترش، گفت: از این پس آزمون جامع برای فارغ‌التحصیلان دوره‌های پودمانی برگزار نمی‌شود، چرا که این آزمون مانعی برای ورود فارغ‌التحصیلان به عرصه مهارتی بود.

وی با تاکید بر نظارت بر فعالیت مراکز علمی کاربردی، اظهارداشت: برای اولین بار در طول فعالیت دانشگاه علمی کاربردی، ۲۳ مرکز تعطیل شده است چرا که هدف ما نظام جامع آموزش مهارتی است و در صورتی که مرکزی استانداردهای ما را رعایت نکند، تعطیل می‌کنیم، ولی اگر مرکزی یک قدم برای اصلاح خود بردارد، ما از آن حمایت خواهیم کرد.

برزویی همچنین از طراحی آیین‌نامه نظام دوره دکتری در هفته آینده در شورای برنامه‌ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.

وی با بیان اینکه از مهرماه دوره کاردانی و پودمانی با نظام جدید آموزش عالی مهارتی آغاز می‌شود که بر اساس این نظام جدید ۴۰ درصد آموزش‌ها، دانش پایه و ۶۰ درصد آموزش‌های محیط‌ کار است، افزود:‌ در نیم سال اول همه دانشجویان این دوره ۳۲ ساعت کاربینی برای آگاهی از مسائل، مزیت‌ها و شرایط مالی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شغل خود، خواهند داشت.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین با بیان اینکه ۲۳۰ هزار ظرفیت دوره کاردانی فنی‌ و حرفه‌ای برای مهر ماه ایجاد شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۳ هزار ظرفیت برای دوره کاردانی فنی که شامل ۱۰۲ هزار ظرفیت برای کاردانی صنعت و ۱۰ هزار برای رشته کشاورزی، ایجاد شده است. همچنین مابقی این ۲۳۰ هزار ظرفیت برای دوره کاردانی حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

دکتر برزویی با تاکید بر اینکه از امسال در هیچ دوره‌ای رشته‌ عمومی وجود نخواهد داشت، خاطر نشان کرد: همچنین هیچ عنوان مشترکی به عنوان نظری نخواهیم داشت بنابراین تمام دوره‌های امسال کاملا شغل‌محور هستند.

وی با بیان اینکه در طی ۱۵ سال فعالیت دانشگاه علمی کاربردی، ۴۰۰ عنوان دوره تعریف شده است، اظهارداشت: امسال نیز ۱۷۶ دوره طراحی شده و در واقع از امسال در ۵۷۶ رشته دانشجو در این دانشگاه پذیرش می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ایجاد ۵۷ مرکز علمی کاربردی جدید، خاطر نشان کرد: این مراکز کاملا در محیط کار تعبیه شده‌اند و فقط در بخش‌های حاکمیتی مراکز علمی کاربردی در مراکز دولتی ایجاد می‌شوند بنابراین اولویت توسعه ما، بخش‌های خصوصی است.

دوره دکتری

 

دانشگاه علمی کاربردی

 

دکتری


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.