راه اندازی سامانه ثبت زمان انتظار “دکل های حفاری” در خشکی و دریا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی حفاری ایران گفت: “سیستم یکپارچه ثبت زمان انتظار” و اطلاع رسانی دستگاه های حفاری در خشکی و دریا با هدف افزایش راندمان کار راه اندازی شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، علی دقایقی از راه اندازی سامانه ثبت و اطلاع رسانی انتظارات دستگاه های حفاری خبر داد و گفت: با هدف افزایش راندمان کار، اطلاع رسانی سریع و به هنگام به مدیران و مسئولان شرکت، سیستم یکپارچه ثبت و اطلاع رسانی دکل های حفاری از سوی کارشناسان و متخصصان فناوری اطلاعات شرکت ملی حفاری ایران طراحی، پیاده سازی و به بهره برداری رسید.

وی افزود: این سامانه یک تارنمای الکترونیکی است که در بستر شبکه یکپارچه شرکت ملی حفاری ایران در تمامی مناطق نفتی کشور قابل دسترسی است.

دقایقی، توجه به عامل زمان به عنوان فاکتوری که سبب افزایش سرعت حفاری و کاهش هزینه ها می شود را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: توقف عملیات حفاری و انتظارات دستگاه ها در تکمیل چاه های نفت و گاز از نظر برنامه زمانبندی بهره برداری از چاه، بسیار مهم است و نیاز به واکنش و رسیدگی سریع دارد.

وی اظهار داشت: این سامانه بر حسب نوع توقف عملیات و ارتباط موضوع، با ارسال پیامک به صورت اتوماتیک، مدیران و مسئولان مرتبط را آگاه می کند.

مدیرفناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی حفاری با اشاره به سیستم های ماهواره ای و رادیویی به کار گرفته شده در این شرکت، گفت: هم اکنون همه دستگاه های حفاری در اقصی نقاط میهن اسلامی به سیستم تلفن ماهواره ای، شبکه رادیویی، سیستم اتوماسیون اداری، شبکه اینترانت و در بعضی از دستگاه های حفاری به سیستم ارتباطات تصویری با توجه به نیاز شرکت های متقاضی تجهیز شده اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.