راه اندازی واحد تخصصی آنالیز پساب در موسسه علم و فناوری رنگ

فروردین ۱۴۰۳

واحد تخصصی آنالیز پساب به آزمایشگاه محیط زیست موسسه پژوهشی علم و فناور رنگ راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ این واحد آزمایشگاهی علاوه بر دارا بودن دستگاه های تخصصی در زمینه آنالیز پساب های صنعتی اعم از دستگاه های اندازه گیری BOD و COD اسپکتر و فتومتر UV_VIS دو پرتویی، دستگاه کروماتوگراف یونی، کدورت سنج، هدایت سنج در راستای تکمیل خدمات خود به پیشرفته ترین مدل اسپکتر و فتومتر جذب اتمی شعله با کوره (ASS) و همچنین دستگاه اندازه گیری TOC مدل L تجهیز گردیده است. 

بنابراین گزارش؛ طیف سنجی جذب اتمی (AAS) یک روش اسپکتروسکوپی برای اندازه گیری کمی عناصر شیمیایی با استفاده از جذب اشعه نوری توسط اتم در حالت گازی است و در شیمی تجزیه تکنیک برای تعیین غلظت یک عنصر خاص در یک نمونه مورد استفاده قرار می گیرد، لذا این روش دستگاهی را می توان برای اندازه گیری حدود ۳۰ عنصر با حد تشخیص مناسب به کار برد. 

براساس این گزارش؛ TOC یک روش احتراق دستگاهی است که مقدار آن بیانگر میزان کل کربن آلی موجود در نمونه است و در این دستگاه مواد آلی در دمای ۶۸۰ درجه سلسیوس به CO2 تبخیر می شوند که با توجه به میزان CO2 حاصل از احتراق ماده آلی میزان آن تعیین می گردد که البته این ویژگی سبب افزایش دقت و صحت در اندازه گیری شده است. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.