راه اندازی ۱۸ خانه پژوهش در محله های منطقه ۴

مدیر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ از راه اندازی ۱۸ خانه پژوهش در سرای محلات منطقه ۴ خبر داد و گفت: با راه اندازی خانه های پژوهش به زودی سند مطالعاتی محلات ۲۰ گانه آماده می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شقایق بیداری، ضمن بیان این مطلب افزود: خانه پژوهش، تشکلی است زیر مجموعه سرای محله که پژوهشگران محله در آن استقرار می یابند و نیازهای مطالعاتی و پژوهشی، مشاوره های اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر یافته های پژوهشی و انتشار گزارش ها و مقاله های علمی را پاسخ می گویند و بستری لازم را برای هم فکری و هم اندیشی نخبگان، اثر گذاران و ساکنان محلی فراهم می آورند.
مدیر مطالعات اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ ادامه داد: پژوهشگران محلات منطقه ۴ از اردیبهشت ماه سال جاری به صورت فعال در سراهای محلات حضور یافته اند و با توجه به اتمام کارگاه آموشی پژوهشگران و تایید آن ها توسط اداره کل مطالعات انجام، کار رسمی خانه های پژوهش آغاز شده است.
سمانه زمانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ در ادامه تصریح کرد: گردآوری اطلاعات افراد اثر گذار محلی، شناسایی آسیب ها و مشکلات محلات، پیگیری راه کارهای هم اندیشی محلات و تدوین سند مطالعاتی محلات ۲۰ گانه از جمله برنامه های خانه های پژوهش است.
زمانی تاکید کرد: سال گذشته مرحله اول این طرح با هدف شناسایی آسیب ها و گردآوری اطلاعات محلات آغاز شد و امسال در سطح گسترده تری با شناسایی نخبگان و افراد تاثیر گذار محلی ادامه خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۶۰ هم اندیشی در قالب آسیب شناسی محلات در محله های ۲۰ گانه منطقه برگزار شد./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.