راه های طبیعی رفع افتادگی سینه

زیبایی و تناسب اندام یکی از موارد مورد علاقه در بین همه انسانها است و این علاقه تا حدودی در بین خانمها رواج بیشتری دارد. البته باید گفت که خانمها هم به زیبایی صورت و هم به تناسب اندام علاقه دارند و در این راستا از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند. در بین مواردی که خانمها به زیبایی آن حساس هستند زیبایی سینه از اهمیت خاصی برخوردار است.  افتادگی سینه ، کوچک کردن سینه و… د راین باره مد نظر هستند که ما در این بین اصطلاح افتادگی سینه را برای بررسی در نظر گرفته ایم.

همه ما به وفور اصطلاح افتادگی سینه را شنیده ایم و درباره علل افتادگی سینه، راه درمان افتادگی سینه مطالب فراوانی را در دنیای پزشکی می خوانیم و می بینیم. در همین مقوله و در این مقاله از سایت آکاایران اطلاعات جامعی در خصوص افتادگی سینه، علل افتادگی سینه و راه درمان افتادگی سینه مطالبی را درج کرده ایم که امید داریم مورد استفاده شما همراهان عزیز قرار بگیرد. در ادامه با ما همراه باشید.

افتادگی سینه و علل آن

افتادگی پستانها، قسمتی از روند افزایش سن در بانوان است. اگرچه در مورد علت های ایجاد این مشکل در سنین جوانی، اختلاف نظرهای بسیار جدی وجود دارد، مواردی که از حدود ۳۰ سال پیش به عنوان علل و عوامل ایجاداین مشکل مطرح شده اند و مورد تائید قرار گرفته اند شامل کاهش فعالیت هورمونی با افزایش سن، کاهش وزن بویژه پس از اینکه افزایش وزن ایجاد شده باشد، تغییرات پس از اعمال جراحی چاقی و نیز بااهمیت کمتر، وزن پستان بیش از ۴۰۰ گرم و نیز شل بودن رباطهای نگهدارنده پستان می باشند.

روش های درمان افتادگی سینه

رژیم غذایی

 

جزء مهم بافت سینه های شما بافت چربی است . با کاهش چربی موجود در سینه ها شما می توانید فشار وارد بر تاندون ها را کاهش دهید و افتادگی آن را درمان کنید . بهترین راه ، اجتناب از غذاهای پر کالری مانند نوشابه ها ، شیرینی جات و فست فود است . کاهش کالری ، بدن را مجبور می کند برای کسب انرژی به سوزاندن چربی متوسل شود .

کمبودهای تغذیه ای نیز می تواند مانع از رسیدن مواد غذایی مورد نیاز رشد سینه ها شود. برای مثال کمبود پروتئین می تواند موجب از دست رفتن سفتی و استقامت عضلات سینه شود و درنتیجه سینه ها آویزان شوند.
بنابر این لازم است که  غذاهایی مغذی و مفید مصرف کنید که حداقل حاوی مواد غذایی ضروری مانند پروتئین ، ویتامین ها ، کلسیم ، مواد معدنی ، کربوهیدرات ها و چربی های ضروری باشد.  بر همین اساس برخی مواد غذایی که نیاز دارید باید در رژیم غذایی روزمره تان باشند از جمله گوجه فرنگی ، پیاز ،هویج ، کلم ، بروکلی ، گل کلم ، سیر و غیره . تا سینه هایتان به شکل اولیه باز گردند

درمان افتادگی سینه با ورزش

افتادگی سینه در خانم ها بعد از دوران شیردهی بسیار رایج است.این موضوع به حدی برای بعضی از خانم ها مهم است که می تواند روی اعتماد به نفس آن ها تأثیر گذار باشد.حرکات ورزشی که در این مطلب قرار گرفته است، می تواند به شما کمک کند تا از افتادگی سینه و درمان آن جلوگیری کنید و به جای آن سینه ای خوش فرم و برجسته داشته باشید. استفاده از سوتین های اسفنجی بیشتر باعث افتادگی سینه می شود، پس سعی کنید در کنار این تمرینات از سوتین های مناسب استفاده کنید.
قبل از انجام حرکات بدن را به خوبی گرم کنید. حرکات کششی قبل و بعد از انجام حرکات فراموش نشود.

تمرین اول برای افتادگی سینه
بطور طاق باز روی زمین دراز بکشید با یک وزنه ۲ کیلویی در هر دست ، بازوها را در طرفین باز کنید و با کمی فاصله از زمین نگهدارید .زانوها را خم و شکم را منقبض کنید. بازوها را از زمین بلند کنید ، سپس پایین بیاورید به وضعیت اولیه بدون اینکه دست با زمین تماس پیدا کند . ۳۰ بار این حرکت را انجام دهید و ۳-۲ ست تکرار کنید. می توانید به جای وزنه در ابتدا از بطری آب ( خالی نباشد) استفاده کنید. سپس بعد از مدتی می توانید آن ها را با شن پر کنید.

 حرکت دوم

طاق باز روی زمین دراز بکشید؛ زانو ها را خم کنید و درحالی که وزنه ها را در دست گرفته اید، به آرامی دست ها را رو به به عقب ببرید و به حالت اولیه برگردید. این تمرین ۱۵ بار و در ۳ ست انجام دهید.

۱-یکی از متداول ترین حرکات برای افتادگی سینه ها، حرکت پوش آپ می باشد.این حرکت بطور بسیار مؤثری عضلات سینه را درگیر می کند و همچنین تأثیر بسزایی بر روی عضلات کمربند شانه ای دارد. تقویت این عضلات موجب می شود تا سینه شما نسبت به قبل برجسته تر باشد.

۲- حرکت پیشنهادی بعدی ،این حرکت را می توانید در حالت نشسته و یا ایستاده انجام دهید.دست ها را در کنار صاف و مستقیم نگه دارید، همزمان هر دو شانه (کتف) را تا نزدیکی گوش بالا ببرید ،پس از مکثی کوتاه به موقعیت شروع برگردید.این حرکت را ۲۰ بار و در ۳ ست انجام دهید این حرکت باعث جلو گیری و درمان افتادگی سینه می شود.

۳- کف دست ها را در مقابل سینه بر روی هم بگذارید، به نحوی که نوک انگشتان شما رو به بالا باشد. سپس کف دست ها را بهم بفشارید تا عضلات سینه منقبض شوند و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. این حرکت را ۱۰ بار در ۳ ست انجام دهید.

درمان افتادگی سینه با عمل جراحی

به عمل جراحی اصلاح افتادگی سینه (بیماران بیشتر از اصطلاح کشیدن پوست سینه ها استفاده میکنند) ماستوپکسی اطلاق میشود. با این عمل سینه های شل شده مجددا شکل گرفته و بالا می آیند؛ بدون اینکه حجم کلی سینه تغییر کند. حتی بعلت آنکه در این عمل پوست اضافه برداشته شده و بافت سینه بحالت فشرده در می آید سینه ها کوچکتر دیده میشوند.

درمان افتادگی سینه با روشهای طبیعی

۱٫مرتبا سینه هایتان را ماساژ بدهید.

هر روز حداقل ۱۵ دقیقه سینه هایتان را به سمت بالا ماساژ دهید. ( برای گرفتن بهترین نتیجه یک بار صبح و یک بار شب این کار را انجام دهید) ماساژ مکرر گرما و انرژی ایجاد می کند که به نوبه خود گردش خون سینه ها را بهبود می بخشد.  واین مسئله نیز به نوبه خود موجب تقویت بافت همبند و عضلات شده و مانع از افتادگی سینه ها شده و در بهبود شکل سینه ها کارآیی زیادی دارد.
کمی روغن بادام یا روغن زیتون روی کف دست خود بریزید (ژل آلوئه ورا هم مناسب است) و آنها را به هم ماساژ دهید تا گرم شوند. کف دست هایتان را روی سینه ها قرار دهید و آنها را با حرکت رو به بالا ماساژ دهید( با دست چپ در جهت حرکت عقربه های ساعت و با دست راست برخلاف حرکت عقربه های ساعت) حدود ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و دقت داشته باشید که کف دست ها را با یک سرعت و منظم حرکت دهید تا جریان حرارت به یک شکل باشد. با گذشت زمان سینه هایتان پر تر و گردتر به نظر می رسند.
۲٫ ماساژ یخ

ماساژ یخ نیز یکی از روش های موثر برای سفت کردن و بالا بردن سینه های افتاده است. سرمای آن موجب انقباض بافت شده و به نوبه خود سینه را سفت تر و بالاتر نشان می دهد.
•        دو قالب یخ بردارید و فقط در حدود یک دقیقه آنها را با حرکت دایره ای روی سینه هایتان ماساژ دهید.
•        سینه ها را با یک حوله نرم خشک کنید و فورا یک سوتین مناسب بپوشید.
•        به مدت سی دقیقه در حالت لمیده قرار بگیرید.
•        این کار را در فواصل منظم در طول روز انجام دهید.
•        توجه داشته باشید که هر بار بیشتر از ۱ دقیقه سینه ها را با یخ ماساژ ندهید زیرا می تواند موجب کرختی شود.
۳٫روغن های معطر

روغن های معطر مانند روغن دانه رازیانه ، روغن نعناع ، روغن هویج ، روغن لیمو و روغن سرو حاوی خواص جوان سازی سلول های پوست می باشند که به حفظ انعطاف پذیری و کشسانی پوست های افتاده کمک می کنند. همه آنچه نیاز دارید ماساژ سینه ها با این روغن ها در فواصل منظم در طول روز است تا پوست اطراف سینه و روی آن محکم شود. توجه داشته باشید که این روغن ها می تواند پوست را بسوزاند و به همین خاطر باید به میزان بسیار کم استفاده شوند.  دو قطره برای این منظور کافی است.
۴٫روغن های گیاهی

ماساژ سینه ها با روغن های گیاهی نیز می تواند برای محکم کردن پوست و بافت سینه مفید باشد. نمونه های عالی برای این کار روغن بادام و روغن هسته انگور است که هر دوی آنها به سفت شدن و تغذیه پوست سینه کمک می کند. برای نتیجه بهتر شما می توانید دو قطره از روغن های اسانس دار را با روغن گیاهی مخلوط کرده و با آن سینه ها را ماساژ دهید.
۵٫روغن زیتون

ماساژ سینه ها با روغن زیتون یک روش عالی برای سفت کردن سینه های افتاده است. روغن زیتون بدنسازی بانوان – سرشاری از آنتی اکسیدانها و اسیدهای چرب است که آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را برطرف کرده و مانع از افتادگی سینه ها می شود. علاوه بر آن به بهبود بافت پوست نیز کمک خواهد کرد.
۱-    کمی روغن زیتون روی کف دست تان بریزید و دست هایتان را به هم ماساژ بدهید تا گرم شود.
۲-    با حرکت رو به بالا کف دست هایتان را روی سینه هایتان ماساژ بدهید.
۳-    حدود ۱۵ دقیقه به آرامی ماساژ بدهید تا جریان خون افزایش یافته و ترمیم سلولی تحریک شود.
۴-    این درمان را چهار تا پنج بار در هفته انجام دهید.
ضمنا شما می توانید از روغن آووکادو یا جوجوبا برای ماساژ سینه هایتان استفاده کنید.

از ماسک های خانگی مخصوص سینه استفاده کنید

ماسک های سینه نیز مانند ماسک صورت می توانند به سفت شدن پوست سینه و مناطق اطراف آن کمک کنند. شما می توانید این ماسک ها را حداقل یک بار در هفته استفاده کنید تا به نتایج دلخواه برسید. برخی توصیه های عالی برای ماسک های خانگی سینه عبارتند از :
۶٫ماسک سینه ویتامین E و تخم مرغ

خمیری حاوی ماست ، ویتامین E و تخم مرغ ( به نسبت ۱ قاشق غذاخوری ، یک قاشق غذاخوری و یک تخم مرغ) درست کنید. این خمیر را روی سینه بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بگذارید ماسک نیم ساعت روی سینه ها بماند. بعد با آب سرد آن را بشویید.درمان لکه های تیره پوست و جای جوش با ویتامین E
۷٫ماسک خیار و زرده تخم مرغ

یکی از دیگر درمان های عالی برای بالا بردن سینه ها ماسکی است که از خیار و زرده تخم مرغ تهیه می شود. خیار خواص خوشرنگ کردن پوست را دارد و زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین هایی است که به درمان سینه های افتاده کمک می کند.ماسک آب خیار با لیمو ترش هم می تواند باعث روشن شدن پوست گردد.
•        یک خیار کوچک را درون مخلوط کن پوره کنید.
•        یک زرده تخم مرغ و یک قاشق کره یا خامه به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود.
•        خمیر را بر روی سینه هایتان بمالید و حدود ۳۰ دقیقه نگه دارید.
•        آن را با آب سرد به خوبی بشویید.
•        این ماسک را هفته ای یکبار استفاده کنید تا سینه هایتان را سفت و محکم کند.
۸٫ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ نیز به علت خواص تغذیه کنندگی پوست برای برطرف کردن مشکل افتادگی سینه ها مفید است . لیپیدهای آب دوست موجود در سفیده تخم مرغ به سفت کردن پوست شل شده ی اطراف سینه کمک می کند.
•        یک سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا جایی که کف کند. آن را روی سینه قرار دهید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه روی سینه ها بماند. آن را با آّب خیار یا پیاز و بعد با آب سرد بشویید.
•        شما می توانید با مخلوط کردن یک سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری از ماست ساده و عسل نیز ماسک سینه بسازید. آن را روی سینه ها بگذارید و ۲۰ دقیقه صبر کنید . با آب سرد بشویید.
این روش های درمانی را نیز هفته ای یکبار استفاده کنید تا از داشتن سینه های سفت لذت ببرید.
۹٫شنبلیلیه

در آیورودا یا طب سنتی هندی، شنبلیله اغلب برای سفت کردن سینه های افتاده استفاده می شود. این سبزی دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و به بالا کشیدن و سفت و نرم شدن بافت سینه کمک می کند.
•        یک چهارم فنجان پودر  تخم شنبلیله را با آب کافی مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست بیاید.  این خمیر را روی سینه هایتان بمالید و آن را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه نگه دارید. با آب گرم آن را بشویید. این درمان را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید.
•        ضمنا شما می توانید با استفاده از نصف فنجان ماست ، ده قطره روغن شنبلیله و ده قطره ویتامین E و یک سفیده تخم مرغ ماسک سینه درست کنید. این محتویات را مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید. خمیر را روی سینه هایتان مالیده و به آرامی ماساژ بدهید. بگذارید ۳۰ دقیقه روی سینه ها بماند و بعد با آب سرد آن را بشویید. از این ماسک هفته ای یکبار استفاده کنید.

۱۰٫انار

انار یکی از خوراکی های ضد پیری فوق العاده است که به جلوگیری از افتادگی سینه ها کمک می کند. روغن دانه انار  سرشار از مواد مغذی گیاهی  است که به سفت شدن سینه ها کمک می کند.

•        خمیری از پوست انار و کمی روغن خردل گرم درست کنید. هر شب قبل از خواب ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را با حرکت دورانی بر روی سینه ها ماساژ بدهید.
•        شما می توانید از روغن دانه انار نیز برای ماساژ سینه ها ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید.
•        گزینه دیگر مخلوط کردن ۴ قاشق چایخوری روغن چریش با یک قاشق غذاخوری پوست انار خشک و پودر شده است . این ترکیب را چند دقیقه گرم کنید بعد بگذارید سرد شود و آن را برای ماساژ سینه ها دو بار در روز و به مدت چند هفته استفاده کنید.
۱۱٫آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت سفت کننده  طبیعی پوست را دارد که در جلوگیری از افتادگی سینه ها موثر است. آنتی اکسیدان های موجود در آلوئه ورا مانع از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد شده و به سفت شدن سینه های افتاده کمک می کند.
•        ژل آلوئه ورا را بر روی سینه هایتان مالیده و به آرامی با حرکت دایره ای و به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر روی سینه هایتان بماند و بعد آن را با آب گرم بشویید. این درمان را ۴ یا ۵ بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.
•        شما می توانید مخلوط  یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری مایونز و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید . آن را بر روی سینه هایتان مالیده و به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید. ابتدا با آب گرم و بعد با آب سرد شستشو بدهید. این کار را هفته ای یکبار انجام دهید.
۱۲٫کره شی آ

از دیگر مواد طبیعی مناسب برای محکم کردن و سفت کردن سینه ها کره حاصل از درخت آفریقایی شی آ است.  این کره سرشار از ویتامین E بوده و پوست را سفت نموده و به سینه ها ظاهری محکم تر می دهد. ضمنا به جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد نیز کمک می کند.
۱-    مقداری کره شی آ را به سینه هایتان بمالید.
۲-    آن را با حرکت دورانی به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به سمت بالا ماساژ بدهید .
۳-    بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر بر روی سینه هایتان بماند و بعد آن را با آّب بشویید.
۴-    این درمان را سه تا چهار بار در هفته انجام دهید تا نتایج چشمگیری به دست بیاورید.
۱۳٫گِل راسول

گِل راسول یکی از مواد طبیعی سفت کننده ی پوست است . این گِل حاوی مواد معدنی مانند سیلیس ، منیزیم ، آهن ، کلسیم ، پتاسیم و سدیم است که به سفت شدن پوست های افتاده از جمله سینه ها کمک می نماید.
•        دو قاشق غذاخوری گِل راسول به شکل پودر را با آب کافی مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.
•        این خمیر را روی سینه هایتان قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود.
•        آن را با آب ولرم بشویید.
•        این درمان را هفته ای یکبار استفاده کنید.

 ۱۴٫استفاده از آب درمانی

آب درمانی روش منحصر به فردی برای سفت شدن سینه ها است.تمام چیزی که نیاز دارید آب است.با این عمل شما باعث افزایش جریان خون در پوست شده که باعث کمک در فرایند سازندگی کلاژن و حفظ قابلیت ارتجاعی آن میشود.

پروتئین های پوست که از این روش ساخته میشوند باعث بزرگی و سفتی سینه ها میشود،راه پیشنهادی این است که شما هنگام حمام کردن مکرر از آب داغ و سرد استفاده کنید.برای ۳۰ ثانیه سینه های خود را زیر آب داغ بگیرید و بلافاصله به مدت نصف آن زمان یعنی ۱۵ ثانیه با آب سرد این عمل را انجام دهید.برای ۸-۱۰ دقیقه این فرایند را تکرار کنید،از آب داغی که با آن احساس راحتی و آرامش دارید استفاده کنید و با آب سرد این فرایند را به پایان برسانید.برای نتیجه گیری حداکثری این کار را روزانه انجام دهید.

رهنمودهای دیگر:
•        از رژیم های غذایی سخت و کاهش وزن زیاد در مدت زمان کوتاه خودداری کنید زیرا موجب افتادگی سینه ها می شود.
•        شنا کنید زیرا این ورزش برای سفت کردن سینه ها بسیار عالی است.
•        از خم شدن به سمت جلو ، راه رفتن تند یا دویدن بدون پوشیدن سوتین محافظ خودداری کنید.
•        در طول روز آب زیاد بنوشید و این را به یک عادت تبدیل کنید تا پوست تان همیشه شاداب باشد.
•        سینه هایتان را بدون ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار ندهید . نور خورشید موجب از دست رفتن حالت کشسانی پوست می شود. هر زمان که تاپ یقه باز ، لباس شنا یا لباس های یقه باز می پوشید روی سینه هایتان کرم ضدآفتاب بزنید.
•        برای بهبود کلی سلامت تان و جلوگیری از شکننده بودن پوست سینه ها سیگار کشیدن را ترک کنید.
•        مراقب باشید که طرز قرارگیری درستی داشته باشید تا مانع از افتادگی سینه ها شوید. همیشه صاف بنشینید ، صاف راه بروید و قوز نکنید.
•        همیشه سوتین مناسب و خوب به تن کنید تا سینه هایتان را به خوبی حفاظت کند. اگر لازم است یک سوتین بالا برنده بپوشید تا بهتر سینه هایتان را نگاه دارد. وقتی تمرینات آئروبیک انجام می دهید ، تنیس بازی می کنید ، می دوید یا هر نوع حرکتی که موجب بالا و پایین رفتن سینه ها می شود، سوتین ورزشی به تن کنید.
•        اگر اضافه وزن دارید ، وزن خود را پایین بیاورید. وزن زیاد بدن موجب کشیدگی پوست و افتادگی سینه ها می شود. سفت کردن عضلات و پوست بعد از کاهش وزن
•        شما می توانید برای بهتر کردن پوست و سفت کردن سینه ها از تمرینات مناسب یوگا استفاده کنید.
غذاهای سالم حاوی مواد مغذی ضروری بخورید از جمله پروتئین ، ویتامین ، کلسیم ، مواد معدنی، کربوهیدرات ها

 در پایان لازم به ذکر است برای درمان افتادگی سینه و کمک به زیبایی این اندام از بدن در کنار تمام موارد گفته شده تلاش و اراده شما نقش مهمی در تحقق این امر بازی می کند. سایت آکاایران امیدوار است که از مطالب این مقاله بهره کافی را برده باشید.

آکاایران

نوشته راه های طبیعی رفع افتادگی سینه اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.