راه های فریب مردم توسط ماموران قلابی

ماموران قلابی با استفاده از عناوین جعلی و ظاهرسازی جهت فریب، سعی در اغفال شهروندان و القای آنچه که بدنبال آن هستند، کرده که بهترین راه مقابله با این جرم، درخواست ارائه کارت شناسایی و اوراق هویت مامور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، به طور معمول در اخبار حوادث رسانه ها با مواردی روبرو می شویم که از دستگیری مجرمان تحت پوشش ماموران نظامی، انتظامی و دستگاه های دولتی حکایت دارد، این تبهکاران عمدتا با سوءاستفاده از شرایط ویژه قربانیان مرتکب انواع جرایم از جمله سرقت، اخاذی، کلاهبرداری، اعمال منافی عفت و حتی در مواردی قتل به ویژه علیه اتباع خارجی می شوند.

این جرائم عمدتا در مناطقی که از سطح سواد و تحصیلات کمتری برخوردارند، روی می دهد، چرا که بدلیل عدم توجه این قشر از جامعه به برخی از مناسبات اداری، قانونی و عدم اطلاع شهروندان از قوانین جاریه کشور، سبب می شود تا سوء استفاده کنندگان از این خلاء استفاده کرده و به جرائمی مانند زورگیری تحت عنوان مامور، دست بزنند.

زورگیری تحت عنوان مامور و کارمند ادارات دولتی یکی از شابع ترین جرائمی است که برخی از سارقان و تبهکاران با مبلغی در حدود دو هزار و ۵۰۰ تومان، لباس پلیس را خریده و مامور انتظامی و نظامی کشور می شوند و از این طریق اقدام به اخاذی و زورگیری می کنند.

بر اساس این گزارش، مردم باید هنگام مراجعه ماموران، برای احراز هویت، از آنان کارت شناسایی بخواهند تا در دام سارقان مامورنما گرفتار نشوند.

در صورتی که شهروندان در ابتدای امر و قبل از انجام هرگونه اقدامی صحت و سقم ادعای فرد مراجعه کننده را مطلع شوند و یا از طریق تلفن ۱۱۰ این موضوع را پیگیری کنند در اینگونه جرائم کاهش چشمگیری بوجود خواهد آمد.

بر اساس گزارش نیروی انتظامی، شگردهای مورد استفاده ماموران قلابی این است که با آگاهی از نقاط ضعف و تخلفات افراد، وجهی را بصورت مستقیم یا غیر مستقیم طلب می کنند تا به اصطلاح از اقدام قانونی علیه آنان صرف نظر کنند.

اتباع خارجی غیرمجاز، دختران و پسرانی که بدون رعایت موازین شرعی در معابر یا اماکن خلوت ظاهر می شوند، کسبه بدون جواز کسب، رانندگان فاقد گواهینامه و غیره از اصلی ترین طعمه های این تبهکاران محسوب می شوند.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.