راه یافتن ۱۳۹ اختراع به بخش تجاری سازی

فروردین ۱۴۰۳

رئیس ستاد برگزاری جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی؛

سومین جشنواره اختراعات زاگرس روزهای ۲۶ تا ۲۸ شهریور با ۱۶۳ و ۱۳۹ طرح راه یافته به بخش های تجاری سازی برگزار خواهد شد.

سالکی رئیس ستاد برگزاری جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران سومین جشنواره اختراعات زاگرس با حضور ۱۶۳ مخترع صاحب طرح و ایده برگزار خواهد شد.

دکتر سالکی با بیان اینکه سومین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی زاگرس در سه بخش ارزیابی اختراعات تجاری سازی و ابزار برگزار خواهد شد گفت: از ۱۳۹ اختراع یافته به بخش داوری سهم استان ایلام ۲۵ طرح کرمنشاه ۳۵ طرح لرستان ۲۴ طرح همدان ۱۸ طرح کردستان ۱۸ طرح و سایر استان ها ۱۹ طرح است که ۲۶/۵ درصد اختراعات در حوزه مکانیک و ماشین های کشاورزی ۲۳/۵ درصد در حوزه برق الکترونیک و کامپیوتر، ۱۸/۵ درصد در حوزه شیمی و مواد، ۱۵ درصد در حوزه پزشکی و مهندسی پزشکی، ۱۰ درصد در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی و ۶/۵ درصد در حوزه عمران و تاسیسات ساختمانی بوده است.

به گفته ستاد برگزاری سومین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی زاگرس ۱۲/۵ درصد مخترعان دارای مدرک دکترای تخصصی، ۲۱/۵ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۳۹ درصد دارای مدرک کارشناسی و ۱۷ درصد دارای دیپلم می باشند.

وی با بیان اینکه ۱۴ اختراع در بخش تجاری سازی اختراعات جشنواره اختراعات زاگرس حاضر خواهند بود افزود: در جشنواره زاگرس اتاق تعامل سرمایه گذار و مخترع با حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی و چندین شرکت معتبر خصوصی نهادهای دولتی به منظور تجاری سازی طرح مخترعان و انتقاد قرار داد بین سرمایه گذار و مخترعان فعالیت خواهند کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام افزود: امسال برای تامین بازبخش ویژه در جشنواره برپا خواهد شد ، تا از ۳۵ طرح ثبت نام شده پس از داوری اولیه ۱۰ طرح به این بخش راه یافتند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.