رایزنی تلفنی پامپئو و نتانیاهو درباره مسائل منطقه‌ای

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی در مورد مسائل منطقه خاورمیانه تبادل‌نظر کردند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در جریان این گفت‌وگو نتانیاهو همچنین از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بابت “اقدامات مهم” اخیر واشنگتن علیه دادگاه بین‌المللی کیفری (آی‌سی‌سی) قدردانی کرد.

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است: طرفین همچنین درباره ایران و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

اوایل ژوئن دونالد ترامپ اعلام کرد، آن دسته از مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری را که در تحقیقات یا محاکمه پرسنل آمریکایی دست داشته باشند، تحریم اقتصادی می‌کند. تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای تحریم اقتصادی نمایندگان این نهاد بین‌المللی مستقر در هلند (آی‌سی‌سی) در واکنش به تحقیق دادگاه بین‌المللی کیفری درباره اتهامات جرایم جنگی ارتش آمریکا و نیروهای اطلاعاتی آن و همچنین نیروهای مسلح افغان و طالبان در افغانستان اتخاذ شد.

این تحقیقات که مارس به جریان افتاد، همچنین روی گزارش‌های شکنجه در زندان‌های مخفی سیا در لهستان، رومانی و لیتوانی بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ تمرکز دارد. ماه دسامبر، دادستان این دیوان بین‌المللی که از اعضای کلیدی تحقیقات افغانستان هم به شمار می‌رود، همچنین گفته بود مدارک کافی برای تشکیل پرونده علیه جرایم جنگی رژیم صهیونیستی در فلسطین وجود دارد. این تصمیم با انتقاد شدید تل‌آویو مواجه شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.